دوشنبه / ۲۶ تیر ۱۴۰۲ / ۱۰:۴۷
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۹۰
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
با عنوان پیش جشنواره بین المللی آستراخان:

جشنواره رسانه ای خزر به میزبانی شهر چالوس برگزار می​شود

جشنواره رسانه ای خزر  به میزبانی شهر چالوس برگزار می​شود
(دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲) ۱۰:۴۷

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها ، جشنواره رسانه ای خزر بعنوان پیش جشنواره بین المللی آستراخان به میزبانی شهر چالوس برگزار میشود.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور در خصوص جشنواره بین المللی آستراخان گفت: در این جشنواره محورهایی همچون محیط زیست نوار ساحلی خزر(جنگل‌ها، مراتع، بحران آب، زباله) ، توسعه منطقه‌ای (فرهنگی، سیاسی، اقتصادی، اجتماعی و ...) با تاکید بر ظرفیت دریای خزر ،  توسعه گردشگری نوار ساحلی خزر (ایجاد و ساماندهی فضاهای گردشگری) ، فرهنگ (ارزش‌ها، نگرش‌ها، آداب و رسوم بومی)، ادبیات و خرده فرهنگ‌های ساحل دریای خزر ،  تعاملات اقتصادی برون مرزی و بنادر دریای خزر ،  مدیریت شهری و توسعه گردشگری شهرهای حاشیه دریای خزر ، معرفی جاذبه های گردشگری خزر  و  شهرسازی مدرن همراه با نگاه جذب توریست در شهرهای حاشیه دریای خزر مورد بررسی قرار می گیرد.

شیخی اضافه کرد: بخش اصلی جشنواره شامل :گزارش، مقاله و یادداشت  ، خبر  ، مصاحبه ، عکس (تک عکس و گالری) ، چندرسانه‌ای (اینفوگرافی، پادکست، فیلم، انیمیشن و موشن‌گرافیک) ،  کاریکاتور و طنز و صفحه آرایی و طراحی و  بخش ویژه  جشنواره مدیریت شهری چالوس ، توسعه عمرانی و گردشگری می باشد.

وی گفت: هر متقاضی تنها می تواند در 3 بخش و در هر بخش 3 اثر را ارائه دهد که مجموعا 9 اثر می باشد، در صورت ارسال آثار بیشتر، دبیرخانه جشنواره آثار دریافتی را به صورت تصادفی انتخاب و بقیه را حذف خواهد نمود.

شیخی تاکید کرد: آثاری در جشنواره شرکت داده می شود که در فاصله زمانی ابتدای فروردین 1401 لغایت 31 خرداد 1402 در یکی از نشریات سراسری ، نشریات استانی، خبرگزای ها و پایگاه خبری استانی که دارای مجوز از هیات نظارت بر مطبوعات هستند منتشر شده باشد.

رئیس هیات مدیره خانه مطبوعات کشور  تاکید کرد : آثار جشنواره صرفاً از طریق سایت جشنواره  http://khazar.pressfestival.ir/   پذیرش می شود و تمامی اخبار ، فراخوان و همه اطلاعات مربوط به  دومین دوره جشنواره مطبوعات شمال در سایت فوق منتشر می شود.

وی گفت: اختتامیه جشنواره فوق شهریور   1402 به میزبانی شهر چالوس برگزار می شود و داوری آثار توسط داوران معرفی شده از سوی دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۲۹
(دوشنبه ۲۶ تیر ۱۴۰۲) ۱۰:۴۷
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید