استان هااستان فارس
کادر فارس

اصلاح فرهنگ عمومی از همه کارها مهم تر است، این کار محور کارهای دیگر است. مقام معظم رهبری(دامۀ برکاتۀ)

اخبار

زمانی فرد رئیس دبیرخانه شورای فرهنگ عموی استان فارس در مصاحبه با خبرنگار خبرجنوب اظهار داشت : دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان فارس با مشارکت پارک علوم وفناوری جهاد دانشگاهی فارس وبا هدف تحقق مساله اساسی فرهنگی استان بند 5 برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی (هم افزایی در راستای ایجاد طرح های توسعه ای ورشدوتوسعه هنر اسلامی ایرانی) وبه مناسبت روز فرهنگ عمومی نسبت به برگزاری نمایشگاه دست آورد های شرکتها ومجموعه هایی که در پارک علوم وفناوری فعالیت دارند اقدام نموده که این کار با هدف ایجاد اشتغال پایدار برای جوانان وخانواد ها صورت گرفت است. که از 23 آبان 1400به مدت 4 روز آماده پذیرایی از بازدید کنندگان خواهد بود
۲۵ آبان ۱۴۰۰ - ۸:۵۲
گزارش عملکرد سال 1399 شورای فرهنگ عمومی استان فارس
ردیف تعداد جلسات تعداد دستور جلسات تعداد مصوبات
استان 9 12 32
شهرستان 184 237 973

اهم مصوبات شورای فرهنگ عمومی استان فارس
1- تدوین طرح خانواده متعالی با بهره¬گیری از اسناد بالادستی و با همکاری اساتید حوزه و دانشگاه، امور بانوان استانداری فارس، نهاد نماینده ولی فقیه در استان و نهادهای مردمی که این سند همه ابعاد مسائل وراه کارهای اجرائی حل مشکلات را در برمی گیرد.
2- تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی با بهره¬گیری از اسناد بالادستی و نقشه مهندسی فرهنگی کشور، استفاده از صاحب نظران فرهنگی ،حوزه های علمیه، دانشگاه ها وهیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی که تمام ابعاد فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی استان را دربر می¬گیرد و کلیه فعالیت¬های فرهنگی هنری استان از سال 1400 بر مبنای این سند فرهنگی خواهد بود.
3- تدوین طرح فضای مجازی با بهره¬گیری از اساتید حوزه و دانشگاه ، استانداری فارس، و هیات اندیشه¬ورز شورای فرهنگ عمومی استان که با تدوین این سند فرهنگی، مسائل مربوط
۲۵ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۰:۴۲
نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز و رئیس شورای فرهنگ عمومی، بر لزوم نهایی شدن مرحله تدوین نقشه فرهنگی استان و ورود به فاز اجرایی این سند مهم تا سال ۱۴۰۰، تاکید کرد.
آیت‌الله لطف‌الله دژکام یکشنبه ٢١ دی در جلسه شورای فرهنگ عمومی استان فارس که به صورت وبینار و با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های مختلف به عنوان نخستین نشست مشترک مجازی هیات رئیسه استان و شهرستانها استان برگزار شد، گفت: سند مهندسی فرهنگی فارس در واقع برشی از سند مهندسی فرهنگی ملی‌ست و به عنوان نقشه راه مهندسی فرهنگی مطرح و مد نظر بوده و چارچوب‌هایی نیز برای اجرای آن در راستای تحقق حرکت تاثیرگذار فرهنگی نظام، تبیین شده است.
رئیس شورای فرهنگ عمومی استان فارس با تاکید بر اینکه این سند باید متناسب با نیازهای منطقه‌ای اجرایی و عملیانی شود، خاطرنشان کرد: برنامه ریزی و هدفگذاری فرهنگی بدون تاثیرگذاری مجریان فرهنگی امکان پذیر نیست.
امام جمعه شیراز با تاکید بر اینکه برای بالندگی مهندسی فرهنگ باید همه فعال و همدل شویم، اضافه کرد: وقتی این کار انجام شود دیگر نیازی به دستور دیگران نیست.
آیت‌الله دژکام همچنین
۱۱ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۱
« قبلی صفحه ۱ از ۲ ۲ بعدی »

چندرسانه ای

فرهنگ عمومی فارس