اخبار

بیست و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان برگزارشد

بیست و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان برگزارشد
بیست و سومین نشست شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان با حضور حجت الاسلام نورپور امام جمعه بخش گلستان، نوحی فرماندار، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضاء برگزار شد.

قاسمی دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان در نشست این شورا گفت: حفظ ارزش‌های دینی و مذهبی در شهرستان بسیار حائز اهمیت است که متولیان امر با برنامه‌ریزی مناسب مردم را به سمت مسائل دینی و فرهنگی سوق دهند.لذا فعالیت های فرهنگی و قرآنی در مساجد و کانون‌ها از سر گرفته  میشود.

 حجت الاسلام نور پور امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان در نشست شورای فرهنگ عمومی با تاکید به ترویج فعالیت‌های قرآنی اظهار داشت: بالاترین عبادت قرآن معجزه بزرگ الهی و پیامبر اکرم (ص) است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود نورپور بیان کرد: کرسی تلاوت در برخی از مساجد بهارستان در حال برگزار می‌شود و انتظار می‌رود پایگاه‌های بسیج نیز محافل انس با قرآن را برگزار کنند.وی به بیانات رهبر انقلاب و نامگذاری سال به نام تولید و اشتغال اشاره کرد و گفت: عزت ملی در گرو رونق و رواج تولید ملی است که با درایت مسئولین واحدهای تولیدی تعطیل و غیرفعال، فعال شوند.

 رییس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان افزود: رسانه‌ها مشکلات تولیدکنندگان را به خوبی انعکاس و مشکلات صنعتگران را به گوش مسئولین کشور برسانند.

نورپور تصریح کرد: تقویت فرهنگ دینداری در مقابل ناهنجاری‌های اجتماعی بسیار حائز اهمیت است و مسئولین با روزه‌خواری در اماکن عمومی و ملاعام مقابله کنند.وی تاکید کرد: هیات‌ مذهبی ظرفیت بسیار بزرگی برای جهاد تبیین و ترویج مسائل دینی ، مذهبی و فرهنگی است که بهره مندی ار طلاب جوان میتواند اثرگذار باشد.امام جمعه گلستان تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی بهارستان تاثیرگذار است و باید این شورا تقویت شود.

عبدالله نوحی تصریح کرد: بیانات رهبر انقلاب ، نقشه راه و فرمان سال تلقی می‌شود که باید در حوزه تولید کارهای خوبی انجام شود.

وی گفت: مشکلاتی در مباحث قانونی شهرک و لکه‌های صنعتی وجود دارد که باید این مسائل به صورت قانونی حل و فصل شود.

فرماندار بهارستان تصریح کرد: با رفع مشکلات صنعتی در شهرستان جهش تولید و اشتغال را شاهد خواهیم بود.

نوحی با تاکید بر دانش محور بودن تولید در شهرستان بهارستان افزود: برای شورای فرهنگ عمومی شهرستان باید برنامه مدون یکساله تدوین و این شورا از روزمرگی خارج شود.

در پایان نیز هریک از اعضا سخنانی را پیرامون دستورات جلسه  مطرح کردند که در قالب مصوبه بیان شد .

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۲۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |