اخبار

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد تشکیل جلسه داد

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد تشکیل جلسه داد
شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوبانی امام جمعه، کریمی فرماندار ملارد، امیر اسماعیل پور روشن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمنی شهردار ملارد و دیگر اعضاء در دفتر امام جمعه ملارد تشکیل جلسه داد .

حجت الاسلام خوبانی در این جلسه ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی حاضر در جلسه، با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ در جامعه اظهار داشت: فرهنگ با همه چیز در ارتباط است اقتصاد، خانواده، تعلیم و تربیت، ساخت و ساز و .... ما باید در مهندسی فرهنگی شناخت کافی از واقعیت های جامعه را داشته باشیم. مسائل شهری را کاملا بشناسیم و سپس اولویت بندی کنیم و در شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی، جهت دهی و سازماندهی شود .

وی افزود: مسئله شناسی، شناخت عرصه های مهم فرهنگی، نیروی کار آمد، شناخت زیرساخت های مهم فرهنگی و ارائه راه کارها از اولویت های مهم می باشد . لذا تصمیمات باید مبتنی بر عقلانیت و واقعیت و بر اساس اولویت بندی نیاز جامعه باشد که مهم ترین آنها خانواده، جوانان و نخبگان با محوریت مساجد است .

در ادامه این نشست کریمی فرماندار ملارد نیز ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و اعضای جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با اشاره به لزوم مهندسی فرهنگی  و تغییر دیدگاه ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی و حفظ شأن جلسات شورا، هدف از برگزاری این جلسات را بررسی مشکلات فرهنگی در سطح کلان مطرح نمود و از دستگاه ها درخواست کرد در جلسات از ارائه گزارشات خرد خودداری نمایند وی همچنین به منظور آشنایی بیشتر اعضاء شورا با شرح وظایف و نحوه فعالیت شورای فرهنگ عمومی، برگزاری جلسه آموزشی با حضور اساتید را خواستار شد .

امیر اسمعیل پور روشن دبیر شورای فرهنگ عمومی طی سخنانی به ارائه گزارشی از دستور جلسه و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد پرداخت و افزود: شورای فرهنگ عمومی با سیاستگذاری خود می تواند نقشه راهبردی شهرستان را با رصد مسائل و مشکلات موجود در همانند سازی آن با سرفصل های ابلاغی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با تدوین راه حل ها عملیاتی کند 

۳۱ فروردین ۱۴۰۱ ۰۹:۱۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |