اخبار

حجت الاسلام و المسلمین محمود نورپور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان

در حوزه مهدویت همه ادارات و مسئولین باید جهادی پای کار باشند

در حوزه مهدویت همه ادارات و مسئولین باید جهادی پای کار باشند
بیست و دومین نشست شورای فرهنگ عمومی و دهمین نشست شورای توسعه قرآن شهرستان بهارستان با حضور حجت الاسلام نور پور امام جمعه بخش گلستان، حجت الاسلام حسینی امام جمعه بخش بوستان، نوحی فرماندار، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضاء به میزبانی فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای بیست و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن عرض تبریک عید مبعث پیامبر اسلام حضرت محمد مصطفی (ص) به دستور جلسات پرداخت و به برگزاری عهدواره چله مهدویت اشاره کرد و گفت: بهارستان در بخش گرافیک و تصویرسازی میزبان دریافت آثار هنرمندان از سرتاسر کشور است.

فاطمه قاسمی افزود: ظرفیت های خوبی در شهرستان بهارستان در حوزه های مختلف چله مهدویت وجود دارد که باید از طریق تبلیغات محیطی، رسانه‌ای و تریبون ائمه جمعه و جماعت، مردم نسبت به مشارکت در عهدواره چله مهدویت مطلع شوند‌.

وی ضمن تبیین اهداف چله مهدویت به تشکیل ستاد این جلسه ذیل شورای فرهنگ عمومی شهرستان با هدف همکاری و مساعدت همه نهادهای اجرایی و حاکمیتی برای هم افزایی و مشارکت تشکل های مردمی اشاره نمود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی بهارستان تصریح کرد: کارگاه گرافیک و تصویرسازی با محوریت مهدویت توسط استاد برجسته کشور در نسیم‌شهر برگزار خواهد شد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین محمود نورپور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان اظهار داشت: جامعه اسلامی در بحث مهدویت کم کار است و نسل نوجوان و جوان با مهدویت آشنا نیستند.

وی با انتقاد از عدم حضور برخی مسئولین در جلسات شورای فرهنگ عمومی بهارستان تصریح کرد: در حوزه مهدویت همه ادارات و مسئولین باید جهادی پای کار باشند و کارگاه ها و سمینارهای متنوع در این حوزه برگزار شود و جامعه با واقعیت‌های مهدویت آشنا شوند.

امام جمعه بخش گلستان با اشاره به وضعیت نگران کننده طلاق در شهرستان و کشور گفت: مسئله حجاب در کشور رها شده است و برخی مسئولین عفاف و حجاب را از برنامه های خود که دغدغه ای مهم برای جامعه اسلامی است، خارج کرده اند.

وی افزود: این شرایط به تولیدی ها نیز بر می گردد چرا که اگر خانواده ای بخواهد برای فرزند خود لباس مناسب اسلامی تهیه کند در فروشگاه ها یافت نمی شود.

حجت الاسلام نورپور با ابراز نگرانی از افزایش طلاق در منطقه گفت: متاسفانه وضعیت طلاق در شهرستان به مرز خطرناکی وارد شده و باید ضمن دعوت از مشاوران زبده حوزه علمیه قم، متولیان امر پای کار بیایند.

نورپور به مظلومیت توسعه قرآنی در شهرستان بهارستان اشاره کرد و افزود: اگر فرهنگ قرآن در جامعه نهادینه شود اغلب مشکلات در حوزه آسیب های اجتماعی کاهش محسوسی خواهد داشت.

رییس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان تصریح کرد: تاکیدات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بحث جمعیت و فرزند آوری مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و در این مسئله قصور نباید وجود داشته باشد.

در ادامه حجت الاسلام حسینی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان گفت: سختگیری برخی از خانواده ها و توقعات بالای خانواده مانع ازدواح جوانان شده است.

امام جمعه نسیم شهر افزود : یکی از دلایل افزایش سن ازدواج در جوانان به سختگیری و توقعات بالا ی خانواده ها برمیگردد.

حجت الاسلام حسینی بیان داشت: وقتی جوانی به خواستگاری دختری می رود چنان توقعاتی می کنند که آن جوان از کرده خود پشیمان می شود.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش بوستان گفت: انتظار می رود خانواده ها سختگیری ها را کنار بگذارند و جوانان را خوشبخت کنند و به خانه بخت بفرستند.

امام جمعه بخش بوستان گفت: اعضای شورای فرهنگ عمومی به شخصه مکلف به حضور در جلسه های این شورا هستند و هیچ عذری برای عدم حضور آنها پذیرفته نیست.

وی افزود: حضور در جلسه های شورای فرهنگ عمومی تنها به خاطر رفع تکلیف نیست بلکه باید این جلسات خروجی داشته باشد و در راستای رفع مشکلات و معضلات فرهنگی شهرستان هم اندیشی موثر صورت گیرد.

در ادامه فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بهارستان با تاکید بر بررسی وضعیت عفاف و حجاب و طلاق در شهرستان گفت: گلایه و دغدغه ائمه جمعه در مورد مسائل فرهنگی باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و نسبت به موضوعات فرهنگی بی تفاوت وجود نداشته باشد.

عبدالله نوحی به استفاده از خیمه معرفت امامزاده‌های بهارستان تاکید کرد و بیان داشت: استفاده از ظرفیت های مذهبی و بسیج در آسیب های اجتماعی بویژه طلاق و حجاب استفاده شود.

وی به بحث جمعیت که دغدغه رهبر انقلاب است اشاره کرد و گفت: تمامی متولیان و نهادها در بحث فرزندآوری مشوقات و تبلیغات مناسب را اجرا کنند که دولت انقلابی و مردمی برنامه های متنوعی در نظر گرفته است.

فرماندار شهرستان بهارستان به تغییر نگرش مردم در بحث جمعیت تاکید کرد و افزود: سه دهه شعار کاهش جمعیت در کشور از تریبون‌های مختلف در جامعه منتشر و تبلیغ شده است که باید در راستای منویات مقام معظم رهبری شکل جدیدی در افزایش فرزندآوری به وجود آید.

نوحی به برگزاری کرسی‌های تلاوت قرآن در مساجد بهارستان تاکید و بیان کرد: صدا و تلاوت قرآن معجزه شگرفی را در جامعه به وجود می آورد که مسئولین باید در این حوزه مستمر برگزار شود.

رئیس ستاد چله مهدویت در شهرستان بهارستان از همه اعضای شورای فرهنگ عمومی خواستار مساعدت و همکاری برای اجرای هر چه با شکوهتر این رویداد مهم شد.

شهرستان بهارستان از شهرستان های جنوب غرب استان تهران می باشد.

۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۱۰:۰۲
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |