اخبار

دکتر خراسانی زاده: تولید نوشت افزار با محتوای ایرانی_اسلامی ۵۰ درصد افزایش یافته است

دکتر خراسانی زاده: تولید نوشت افزار با محتوای ایرانی_اسلامی ۵۰ درصد افزایش یافته است
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران گفت: امروز سهم ‌تولید داخلی نوشت افزار به ۵۰ درصد افزایش یافته که به لطف مجموعه ها و تشکل های فرهنگی، تمامی آنها محتوای ایرانی_اسلامی دارند.

 دکتر  محمد خراسانی زاده  روز یکشنبه 24 بهمن ماه، در آیین اختتامیه نخستین جشنواره کالا و محصولات فرهنگی استان تهران، با بیان اینکه در این جشنواره، تمرکز بر بخش هایی است که در سبد فرهنگی خانواده استفاده می شود و روزانه مردم با آنها سر و کار دارند، افزود: امروز سهم تولید داخلی نوشت افزار به ۵۰ درصدافزایش یافته که به لطف مجموعه ها و تشکل ها تمامی آنها محتوای ایرانی_ اسلامی دارند و خروجی خوبی داشته است .

وی با بیان اینکه تمامی فعالیت ها باید میدانی و قابل لمس برای عموم مردم باشد، ادامه داد: بعد از طراحی‌کالاها، اتصال به تولید کننده و ادامه فعالیت‌ها اهمیت دارد و باید این روند ادامه دار باشد و تبدیل به یک فرآیند شود

دکتر خراسانی زاده با تاکید بر تسهیل بازار عرضه محصولات بیان داشت: تشکل های مردمی باید نقش تصدی و اجرا کننده امور را داشته باشند و نهاد های فرهنگی نقش پشتیبان را در اینگونه رویداد ها ایفا کنند.

در ادامه مراسم، معاون امور فرهنگی و رسانه ای اداره کل ارشاد استان تهران، گفت: این رویداد در راستای ترویج تولید داخلی و با هدف تولید محصولات ایرانی_اسلامی، ایجاد انگیزه، شناسایی و معرفی فعالان فرهنگی و استعداد یابی برگزار شد.

  عبدالرضا علی پناه با اشاره به اینکه جشنواره در دو بخش طراحی و تولید نوشت افزار و اسباب بازی انجام شد، گفت: ۳۴۰ اثر به دبیرخانه این جشنواره ارسال شد که از این تعداد هفت نفر برگزیده شدند که به آنان لوح تقدیر و جایزه این جشنواره اهدا می شود.

وی ادامه داد: از این تعداد سه نفر در بخش اسباب بازی و دو نفر در بخش طراحی نوشت افزار و دو نفر دیگر نیز در بخش تولید تقدیر می شوند.

مدیرکل مجامع، تشکل‌ها و فعالیت‌های فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز در این مراسم گفت: امروز کالای فرهنگی و در واقع صنایع فرهنگ بنیان از چند جهت حائز اهمیت است.

اسماعیل جانعلی پور ادامه داد: کالاهای فرهنگی اثر گذاری طولانی مدتی دارند و علاوه بر آن کالاهای فرهنگی به نوعی برآمده از باورها و داشته های فرهنگی، قومی و سنتی ما است.

وی افزود: اگرچه فرهنگ از باورها نشأت می گیرد اما بر ریل کالا می تواندحرکت کند و به دست مخاطبان برسد.

 وی با اشاره به دیپلماسی عمومی و گفت و گو ملت ها و اقوام، بیان داشت: فرهنگ غنی ایران را که آمیخته با باورهای ناب اسلامی است باید در بستر کالای فرهنگی به دنیا برسانیم.

جانعلی پور با اشاره به نقش اقتصادی اینگونه رویدادها یادآور شد: باید مسئله آموزش هنرمندان مورد توجه قرار گیرد و از آنها حمایت های حقوقی و مالی صورت گیرد.

۲۵ بهمن ۱۴۰۰ ۱۲:۱۸