اخبار

برگزاری بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان شهرستان بهارستان

برگزاری بیست و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان شهرستان بهارستان
بیستمین و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام نورپور امام جمعه بخش گلستان، مرادی بخشدار گلستان، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و سایر اعضاء به میزبانی دفتر امام جمعه گلستان برگزار شد.

در این نشست پس از قرائت آیاتی چند از قرآن کریم، قاسمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورا ضمن تبریک فرا رسیدن ایام الله دهه مبارک فجر گفت: شهرستان بهارستان برای دومین سال متوالی میزبان رویداد ملی اکران فیلم های چهلمین جشنواره فیلم فجر در سینما نسیم خواهد بود که امیدواریم مردم شریف شهرستان بهارستان از این فرصت استفاده نمایند.

فاطمه قاسمی با اشاره به برگزاری مراسم جشن انقلاب با همکاری دیگر نهادها بیان کرد: برخی از مصوبات جلسه گذشته شورای فرهنگ عمومی انجام شده است.

در ادامه حجت الاسلام نورپور امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی بخش گلستان به برگزاری برنامه بزرگداشت شهید لندی شهید ایثار و فداکاری اظهار داشت: چهل و سومین جشن پیروزی انقلاب اسلامی به صورت شایسته در شهرستان توسط نهادها و با مشارکت مردم برگزار شود.

حجت الاسلام والمسلمین محمود نورپور تصریح کرد: مقوله آموزش و تعلیم در مدارس باید مورد توجه مسئولین قرار بگیرد و کوتاهی کردن در این حوزه شایسته نیست.

وی به رفع مشکلات مدارس پیش دبستانی و مهدهای کودک تاکید کرد و افزود: آموزش قرآن در مدارس پیش دبستانی باید با حساسیت دنبال شود تا تلاوت و تلفظ آیات نورانی قرآن کریم به خوبی آموزش داده شود.

امام جمعه گلستان به پخش سرودهای انقلابی در ایام الله دهه فجر تاکید کرد و گفت: تجهیز پارک ها و بوستان‌ها و تجهیزات و سایل بازی و ورزشی میتواند بار فرهنگی مثبتی را به دنبال داشته باشد.

همچنین جمشیدی معاون فرماندار شهرستان بهارستان ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب و تبریک به مناسبت فرارسیدن چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی گفت: شهرداری ها و شورای شهر در اجرای مصوبات  برگزاری برنامه های فرهنگی کوتاهی نکنند تا در برنامه ریزی های فرهنگی خلل ایجاد نشود.

وی با اشاره به تغییر رنگ کرونای شهرستان اظهار داشت: برنامه های دهه مبارک فجر طبق دستوالعمل های بهداشتی و با هماهنگی ستاد ملی کرونا باید به بهترین نحو ممکن در شهرستان برگزار شود.

در ادامه دکتر مرادی بخشدار گلستان بیان داشت: همه ادارات در برگزاری مراسم چهل و سومین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: امیدواریم در ایام دهه مبارک فجر بتوانیم برنامه های فرهنگی هنری، جشنوارها و جنگ شادی و جشن های مختلف داشته باشیم تا در بین مردم خصوصآ جوانان و نوجوان شور و نشاط ایجاد شود.

در پایان نیز هریک از اعضا سخنانی را پیرامون دستورات جلسه مطرح کردند که در قالب مصوبه بیان شد 

۱۲ بهمن ۱۴۰۰ ۱۴:۰۸
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |