اخبار

هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر برگزار شد

هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر برگزار شد
هشتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه، حسین حبیبی سرپرست فرمانداری، حسین کشاورزیان رئیس اداره و سایر اعضا، روز دوشنبه 4 بهمن ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

 در ابتدای جلسه کشاورزیان ضمن خیر مقدم و تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) بزرگداشت مقام مادر و روز زن، به قرائت دستور جلسه پرداخت و در خصوص چله مهدویت که از 17 بهمن لغایت 27 اسفند در نظر گرفته شده است توضیحانی ارائه نمود و از حاضرین خواست تا برنامه ها، نظرات و پیشنهادات خود را پیرامون دستور جلسه ارائه نمایند. 

سپس حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه و رئیس جلسه، ضمن تبریک ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) روز زن و تولد حضرت امام خمینی (ره) با اشاره به آیاتی از قرآن کریم از شکر نعمت های الهی سخن به میان آورد و اشاره کرد: برترین نعمت ها نعمت دین، نعمت عقیده و قرآن کتاب آسمانی است و ایام لله دهه مبارک فجر، استقلال و آزادی نیز نعمت هایی هستند که در نظام مقدس جمهوری اسلامی در اختیار مردم ایران قرار گرفته اند و بر همه اقشار جامعه واجب است تا از آنها پاسداری کنند و شکرگزار باشند.

امام جمعه اسلامشهر در ادامه افزود: شکر سه نوع است: شکر قلبی، شکر زبانی  و شکر عملی که انسان ها می بایست از آنها در مسیر خودش و در مسیر حلال مصرف نمایند.

حسین حبیبی سرپرست فرمانداری اسلامشهر نیز با اشاره به جلسات شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: این جلسات، شورای سیاست گذاری فرهنگی شهرستان هستند باید به صورت راهبردی به آنها توجه کرد چرا که ریل گذاری فرهنگی شهرستان بر اساس آن صورت می پذیرد.

حبیبی افزود: در جلسات هیأت های اندیشه ورز می بایست از ایده، نظر و فکر نخبگان فرهنگی در توسعه فرهنگ شهرستان استفاده نمود.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی ایران یک انقلاب فرهنگی است و تمام فداکاری ها و ایثارگری ها برای این بود که فرهنگ تغییر کند و نظام طاغوت جای خود را به نظام و فرهنگ اسلامی بدهد.

سرپرست فرمانداری اسلامشهر گفت: حجاب بعنوان پرچم اسلام در اولویت برنامه ها قرار دارد و با استفاده از ابزار هنر می توان پیام و هدف انقلاب را به افراد جامعه منتقل کرد. 

در پایان این جلسه هر یک از اعضای حاضر در جلسه به ارائه برنامه ها و پیشنهادهای خود پرداختند و مواردی چون: تشکیل جلسات هیئت اندیشه ورز و تدوین سند جامع فرهنگی شهرستان و بررسی آسیبهای اجتماعی با محوریت حجاب به تصویب رسید .

۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۲۶