اخبار

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با محوریت نقش محوری مساجد در اعتلای فرهنگ و تربیت خانواده

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با محوریت نقش محوری مساجد در اعتلای فرهنگ و تربیت خانواده
شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با محوریت نقش محوری مساجد در اعتلای فرهنگ و تربیت خانواده برگزار شد.

شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با حضور حجت الاسلام والمسلمین خوبانی امام جمعه، کریمی فرماندار ملارد، امیر اسماعیل پورروشن رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، بهمنی شهردار ملارد و کمیسیون فرهنگی شورای اسلامی شهر ملارد در دفتر امام جمعه تشکیل جلسه داد .

حجت الاسلام خوبانی در این نشست ضمن تقدیر و تشکر از حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی حاضر در جلسه و تبریک  فرا رسیدن ایام میلاد حضرت فاطمه زهرا (س) و روز زن با اشاره به نقش و اهمیت فرهنگ در جامعه اظهار داشت: در جلسات شورای فرهنگ عمومی باید مهندسی فرهنگی شکل بگیرد . فرهنگ با همه چیز در ارتباط است اقتصاد، خانواده، تعلیم و تربیت، ساخت و ساز و .... ما باید در مهندسی فرهنگی شناخت کافی از واقعیت های جامعه را داشته باشیم . مسائل شهری را کاملا بشناسیم و سپس اولویت بندی کنیم و در شورای فرهنگ عمومی برنامه ریزی، جهت دهی و سازماندهی شود . تصمیمات فرهنگی مبتنی بر اصول و قواعد باشد . مسئله شناسی ، شناخت عرصه های مهم فرهنگی ، نیروی کار آمد، شناخت زیرساخت های مهم فرهنگی و ارائه راه کار ها از اولویت های مهم می باشد . لذا تصمیمات باید مبتنی بر عقلانیت و واقعیت و بر اساس اولویت بندی نیاز جامعه باشد که مهم ترین آنها خانواده ، جوانان و نخبگان با محوریت مساجد می باشد .

 

در ادامه کریمی فرماندار ملارد نیز ضمن تقدیر و تشکر از ریاست و اعضای جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد با اشاره به لزوم مهندسی فرهنگی  و تغییر دیدگاه ها در جلسات شورای فرهنگ عمومی و حفظ شأن جلسات شورا، هدف از برگزاری این جلسات را بررسی مشکلات فرهنگی در سطح کلان مطرح نمود و از دستگاه ها درخواست کرد در جلسات از ارائه گزارشات خرد خودداری نمایند . همچنین به منظور آشنایی بیشتر اعضاء شورا با شرح وظایف نحوه فعالیت شورای فرهنگ عمومی برگزاری جلسه آموزشی را با حضور اساتید را خواستار شد .

امیر اسمعیل پور روشن دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز طی سخنانی به ارائه گزارشی از دستور جلسه و مصوبات شورای فرهنگ عمومی شهرستان ملارد پرداخت و افزود: شورای فرهنگ عمومی با سیاست گذاری خود می تواند نقشه راهبردی شهرستان را با رصد مسائل و مشکلات موجود در همانند سازی آن با سر فصل های ابلاغی از سوی شورای فرهنگ عمومی کشور و با تدوین راه حل ها عملیاتی کند .

وی در ادامه از تدوین برنامه های سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی خبر داد و افزود: تدوین برنامه های دهه فجر و اطلاع رسانی دستاوردهای انقلاب اسلامی در طول 41 سال گذشته به خصوص در فضای مجازی لحاظ گردیده است.

در ادامه مقررگردید جلسات شورای فرهنگی بصورت ماهانه تشکیل جلسه داده و ذیل آن کارگروه های مختلف جهت ارزیابی مسائل مهم فرهنگی در عرصه عمومی تشکیل گردد.

۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۲۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |