اخبار

برگزاری هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قدس

برگزاری هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی قدس
هشتاد و چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس با حضور امام جمعه، اعضای شورای شهر، رئیس دادگستری، فرماندهان نظامی و انتظامی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، سوم بهمن ماه در محل سالن جلسات دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

غلامرضا آبکار رئیس اداره و دبیر این شورا با تبریک میلاد باسعادت دخت نبی اکرم حضرت زهرای مرضیه(س) و تشکر ویژه از امام جمعه و رئیس محترم شورای فرهنگ عمومی شهرستان، در مورد برگزاری موفق نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی که در شهرستان شهریار به نحو احسن برگزار شده بود اظهار داشت: در جلسه نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی، امام جمعه و فرماندار محترم شهرستان قدس به درستی گزارش مبسوط و کاملی از مصوبات جلسه گذشته که در شهرستان قدس برگزار شده بود را دادند که مورد توجه هیات رئیسه شورای فرهنگ عمومی استان تهران واقع شد.

وی در ادامه ضمن قرائت مصوبات نشست قبل به اتفاق رئیس و اعضائ شورا به بررسی اقدامات انجام گرفته پرداخت و و سپس دستور جلسه را خوانش کردند.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس ضمن تبریک روز زن و مقام مادر و تشکر از دبیر شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: اهم مصوبات جلسات گذشته در مورد کودک  و نوجوان، آسیب های اجتماعی و کودک آزاری بوده که می بایست پیگیری مصوبات و رسیدگی به مشکلات کودک و نوجوان با راهبرد و رویکرد مشخص در سال 1401 در اولویت کارها باشد.

وی افزود: طرح نماد (نظام مراقبت از دانش آموزان) در آموزش و پرورش با رویکرد کاهش آسیب های اجتماعی بسیار خوب بوده و می بایست طرح نماد با محوریت آموزش و پرورش و عضویت فعال ادارات فرهنگی فعال شود و جلسات آن بطور منظم برگزار شود.

امام جمعه شهرستان قدس تقویت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی و ارائه راهکارهای فرهنگی برای تحقق شعار سال را خواستار شد.

در این نشست 6 نفر از مدیران و معلمان مقاطع تحصیلی شهرستان نیز به ارائه نقطه نظرات خود در خصوص نیازمندی های دانش آموزان و آسیب های اجتماعی پرداختند.

در ادامه سایر مدیران و اعضای حاضر در این نشست به طرح نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مورد بحث پرداختند و موارد مختلف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

همچنین در پایان این نشست حسینی مسئول انجمن سینمای جوانان شهرستان قدس با ارائه فعالیت های انجام شده از سوی انجمن و همچنین مشکلات پیش روی انجمن سینمای جوان شهرستان را برای حاضرین در جلسه عنوان کردند.

در پایان این جلسه رئیس شورای فرهنگ عمومی از بانوان عضو شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اهدائ لوح تقدیر و کتاب تجلیل کردند.

۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۷:۱۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |