اخبار

خراسانی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی غرب استان تهران: پیگیری مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی امری ضروری است

خراسانی زاده در جلسه شورای فرهنگ عمومی غرب استان تهران: پیگیری مصوبات جلسات شورای فرهنگ عمومی امری ضروری است
دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای غرب استان تهران با محوریت شهرستانهای شهریار، ملارد و قدس با حضور حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، دکتر محمد خراسانی زاده مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، طاهری فرماندار شهریار، عباس جوهری معاون استاندار تهران، مدیران و اعضای شوراهای فرهنگ عمومی غرب استان تهران به میزبانی شهریار در مسجد جامع برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدحسن ابوترابی‌فرد امام جمعه موقت تهران در این نشست اظهار ‌کرد: نمی‌توان از نتایج دموکراسی و مردم‌سالاری دینی بهره‌ برد، اما آسیب‌ها و چالش‌ها وجود نداشته باشند.

وی گفت: همه جا در کنار فرصت، تهدید هم هست و جمهوری اسلامی در این جهان و با تمام مشکلات قدرتی در عرصه‌های فرهنگی است و ما به دنبال ارتقاء ظرفیت‌ها در بستر گفت‌وگو هستیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد افزود: پیشگیری از جرائم یکی از مهم‌ترین مسائل در حوزه تقویت فرهنگ عمومی بوده و از نظر بنده کشور ما را همین بنیه و گفتمان فرهنگی و دینی حفظ کرده است.

وی ادامه داد: ما باید مراقب باشیم تا فرهنگ عمومی کشور کمتر آسیب بخورد و باید با جرائم در راستای ارتقاء فرهنگ عمومی به طور معقول برخورد شود و این فرهنگ عمومی ملت است که در ماه مبارک رمضان، ماه محرم و حتی تشییع باشکوه حاج قاسم سلیمانی به میدان آمد.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد یادآور شد: شورای فرهنگ عمومی باید بازوی توانایی برای آموزش و پرورش باشد و نیروی انتظامی نیز بار سنگینی در برخورد با مسائل دارد که شورای فرهنگی باید به این مجموعه یاری رساند.

دکتر خراسانی زاده مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و دبیر شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن قرائت مصوبات جلسه قبل، در این نشست گفت: در شورای فرهنگ عمومی کشور که بنده به نمایندگی از این خانواده بزرگ، در آنجا هم عضویت دارم اتفاقات خوبی در حال رقم خوردن است .

وی افزود: دکتر امامی دبیر جدید این شورا و همچنین دکتر اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید جدی دارند که شورای فرهنگ عمومی در قالب یک قرار گاهی که بناست فضای فعالیتهای فرهنگی، اجتماعی و هنری هر بخش و بوم و هرمنطقه ای را راهبری کند به مثابه یک قرارگاه، فعالیتها را همگرا نماید و همصدایی و هم راستایی ایجاد کرده و نقش خودش را ایفاء نماید، لذا تاکید بر تقویت جایگاه دبیرخانه هاست.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران در ادامه اظهار داشت: از همکاران عزیزم در فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها تقاضا دارم با پشتیبانی ائمه محترم جمعه و فرمانداران گرانقدر تلاش نمایند که این دبیرخانه بتواند خیلی جدی مصوبات را پیگیری نماید و برای به نتیجه رساندن آنچه در اینجا مطرح می شود تلاش نمایند .

دکتر خراسانی زاده در تکمیل سخنان خود یادآور شد: از آنجائیکه حجت الاسلام ابوترابی فرد هم بزرگوارنه به این موضوع دقت نظر دارند و تاکید می نمایند که برون داده های این شورا در جای جای استان تهران ملموس باشد، لذا تقاضا دارم این موضوع از سوی اعضاء محترم جدی گرفته شود و دوستان اهتمام لازم را داشته باشند.

نوراله طاهری فرماندار شهریار نیز در این نشست گفت: ما منکر وجود مشکل در شهرستان شهریار نیستیم اما در شهریاری با ۱ میلیون نفر جمعیت که ۷ استان جمعیت کمتری از این شهرستان دارند، فرهنگ ناهمگون و سرریز مشکلات کشور و پایتخت وجود دارد اما از خوبی‌ها و زیبایی‌ها هم نباید گذشت.

وی افزود: نوع جلسات منطقه‌ای شورای فرهنگ عمومی ابتکار بسیار خوبی است و به نوعی آن هدف شورای فرهنگ عمومی را تسهیل می‌کند.

فرماندار شهریار بیان ‌کرد: شورای فرهنگ عمومی اگر بخواهد اقدامات خود را اجرایی کند، جزیره‌ای قابل اقدام نیست و با این ابتکار بسیاری از موضوعات قابل اجراست.

طاهری گفت: دامنه شمولیت موضوعات فرهنگی در سطح استان تهران بایستی گسترده‌تر شود و ادارات کل استانی در این زمینه بایستی حمایت و تاکید داشته باشند.

وی ادامه داد: قرارگاه اجتماعی کار بسیار خوبی است که توسط استانداری تهران شروع شده و زنجیره این قرارگاه بحثی است که به آن باید توجه شود تا پاسخگوی نیازهای باشد.

فرماندار شهریار تصریح ‌کرد: با تلاش‌های مجموعه ستاد مبارزه با مواد مخدر شهرستان شهریار و همکاری شهرداری‌ها، با اجاره‌کردن ۱۰ کمپ به مدت ۶ ماه تا به امروز حدود ۵۰۰ معتاد متجاهر با حضور در مراکز ترک اعتیاد، در زنجیره بازپروری قرار گرفته‌اند.

در ادامه سایر مدیران و اعضاء حاضر در نشست نیز، به طرح نقطه نظرات و دیدگاه های خود در خصوص موضوعات مورد بحث پرداختند و موارد مختلف را مورد بررسی و تبادل نظر قرار دادند.

۶ بهمن ۱۴۰۰ ۱۶:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |