اخبار

هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر برگزار شد

هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اسلامشهر برگزار شد
هشتاد و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان اسلامشهر با حضور حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه، مسعود مرسلپور فرماندار،حسین کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر و سایر اعضاء روز سه شنبه 18 آبان ماه در سالن جلسات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای جلسه کشاورزیان رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی اسلامشهر و دبیر جلسه ضمن عرض خیر مقدم و تبریک روز فرهنگ عمومی و روز دانش آموز به حاضرین در جلسه به قرائت دستور جلسه پرداخت و از حاضرین خواست تا برنامه ها و پیشنهادات خود را ارائه نمایند. 

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین نوروزی امام جمعه اسلامشهر، ضمن تبریک روز فرهنگ عمومی و روز ملی مبارزه با استکبارجهانی گفت: اساس فرهنگ ملت ها و کشورهای اسلامی قرآن و بیانات ائمه معصومین (ع) می باشد.

وی با اشاره به آیاتی از سوره مبارکه انعام افزود: ده دستور پرودگار عالم از قبیل نیکی به پدر و مادر، دوری از کارهای زشت، تبعیت از صراط مستقیم الهی و ... که اگر میان مسلمانان اجرا شود فرهنگ ناب و اصیل اسلامی پیاده خواهد شد که متأسفانه غفلت و بی خبری از محتوای قرآن باعث شده که دشمنان اسلام فرهنگ خود را تحمیل و جنگ فرهنگی بین کشورهای اسلامی و غربی بوجود آید.

امام جمعه اسلامشهر بیان نمود: اساس فرهنگ اسلام و قرآن، جاهلیت صدر اول اسلام را بهم زد و اهل مدینه، اسلام را پذیرفتند و از هجرت رسول خدا (ص) استقبال و تحول فرهنگ جاهلی به فرهنگ اسلامی مبدل شد.

حجت الاسلام نوروزی سپس ضمن تاکید بر اینکه دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی می بایست از قرآن و سنت نبوی گرفته شود، از دستور این جلسه ابراز خرسندی نمود.

در ادامه مسعود مرسلپور فرماندار و نائب رئیس جلسه با اشاره به فرموده های مقام معظم رهبری در خصوص فضاهای مجازی و تبدیل تهدید به فرصت، گفت: یکی از مباحث مطرح شده، شبکه ماهواره های معاندی است که صدا، تصویر و اخبار جعلی را در سراسر کشور به زبان فارسی ارسال می کنند و شرایطی ایجاد شده که کوچکترین رفتار ما را در شبکه های مختلف انعکاس می دهند که می بایست در فضای مجازی با قوت و درایت وارد شد و کلیه دستگاههای شهرستان می توانند با همفکری و تعامل با یکدیگر گامی مؤثر در راستای حذف این شبکه های غیر مجاز بردارند .

وی با بیان اینکه در حوزه هایی که هماهنگی بین بخشی در میان دستگاههای مختلف اجرایی شهرستان بوده نتیجه موفقی داشتیم اظهار داشت: در حوزه فرهنگی نیز اگر اجماع و نظر همدیگر را بپذیریم نیز اتفاقات خیلی ارزشمندی خواهد افتاد و لازمه آن تشکیل کارگروه هایی در زیر مجموعه شورای فرهنگ عمومی شهرستان است.

در پایان هر یک از اعضا به بحث و تبادل نظر پیرامون دستور جلسه پرداختند و دیدگاهها، نظرات و پیشنهادات خود را ارائه نمودند.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۵۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |