اخبار

طاهری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه ورامین: شخصیت اجتماعی مردم یک جامعه در فرهنگ عمومی آن است

طاهری در سخنرانی پیش از خطبه های نمازجمعه ورامین: شخصیت اجتماعی مردم یک جامعه در فرهنگ عمومی آن است
به مناسبت 14 آبان «گرامیداشت روز فرهنگ عمومی»، طاهر طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی به عنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی ورامین، پیش از خطبه های نماز جمعه این هفته ورامین با نمازگزاران سخن گفت.

طاهری در 14 آبان سالروز تاسیس شورای فرهنگ عمومی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه ورامین  با بیان اینکه امروز روز فرهنگ عمومی است و حضرت امام خمینی (ره) می‌فرماید آنچه که ملت‌ها را می‌سازد فرهنگ صحیح است، گفت: شخصیت اجتماعی مردم یک جامعه در فرهنگ عمومی آن است.

طاهری اظهار داشت: زیرساخت همه تغییرها و تحول‌ها در انسان فرهنگ است و از آغاز پیدایش تمدن آن بخش از تمدن ها ماندگاری داشتند که فرهنگ غنی تری داشتند .

دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین عنوان داشت: فرهنگ عمومی به معنای فرهنگ غالب و گسترده‌ای است که در میان عموم جامعه رواج و رسوخ دارد و حوزه‌ای از عقاید،‌ ارزشها، جلوه‌های احساسی و هنجارهاست که اجبار اجتماعی غیر رسمی از آن حمایت می‌کند و فراتر از گروهها و اقشار خاص در کلیت جامعه مورد قبول است.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین در ادامه افزود: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، یک دستگاه فرهنگی هنری بوده که ساماندهی هنرمندان از حمایت تا تولید و همچنین ارائه مجوزهای فرهنگی هنری در قالب آموزشگاه و مؤسسات و برپایی نمایشگاه‌ها و ورکشاپ‌های تخصصی فرهنگی هنری و ایجاد و برنامه‌ریزی برای عضویت علاقه‌مندان در انجمن‌های فرهنگی هنری از قبیل ادبی، هنرهای تجسمی، هنرهای نمایشی، خوشنویسی و موسیقی ... از وظایف این اداره است.

طاهری اضافه کرد: همچنین ارائه مجوزهای صنوف فرهنگی و  هنری از قبیل چاپخانه‌های دیجیتال، چاپخانه های افست، مجوز مشاغل خانگی، دفاتر کانون های آگهی و تبلیغاتی، دفتر نمایندگی روزنامه ها و نشریات سراسری و محلی، کیوسک‌های مطبوعاتی، آموزشگاه‌های هنری، ، انتشارات و... از جمله خدماتی است که توسط این اداره برای مراجعان و مردم ارائه می‌شود.

طاهری در ادامه به  الکترونیکی شدن صدور نامگذاری واحد های صنفی اشاره کرد و گفت: وضعیت نامگذاری واحد های صنفی  آشفته است و باید دستگاه های نظارتی، اصناف و اتحادیه صنوف قبل از صدور مجوز برای متقاضیان با معرفی سامانه سردرب  اصناف  به آنها درخواست تاییدیه طرح و نام واحد صنفی از این سامانه را داشته باشند تا از نام های غیر بیگانه  استفاده نکنند.

گفتی است  در پایان خطبه های نماز جمعه شهرستان ورامین در مصلی صاجب الزمان (عج) و همزمان با سالروز تاسیس شورای فرهنگ عمومی، میز خدمت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ورامین  بر پا گردید که رئیس  و کارشناسان این اداره در میز خدمت پاسخگو سوالات مردم بودند.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۳:۴۶