اخبار

هفتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین برگزار شد

هفتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین برگزار شد
هفتادمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین با دستور کار برنامه ریزی و هماهنگی لازم جهت برگزاری برنامه ها و مراسمات به مناسبت هفته وحدت و گرامیداشت در سالن اجتماعات ستاد نیروی انتظامی شهرستان ورامین برگزار شد.

ر این جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن محمودی امام جمعه موقت شهرستان ورامین ضمن عرض تبریک هفته وحدت و ولادت امام صادق (ع) و همچنین تبریک هفته نیروی انتظامی، بر موضوع وحدت همه اقوام و مذاهب تأکید نمود و گفت: هفته وحدت از ایام مهم و تأثیر گذار در تاریخ انقلاب اسلامی و منشاء آثار و برکات زیاد در جهان اسلام است.

حجت الاسلام والمسلمین محمودی در ادامه افزود: در شرایطی که جهان اسلام با تهدیدها و تخریب های مستکبران و عوامل نفوذی آنها مواجه است؛ همه وظیفه دارند با حفظ اتحاد مسلمین توطئه های دشمنان را خنثی سازند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ورامین به روز 13 آبان (روز دانش آموز) هم اشاره کرد و افزود: این روز بسیار روز ارزشمندی است؛ روزی است که باید انزجار خود را بیشتر از گذشته از استکبار جهانی داشته باشیم؛  لذا برای این روز و روز نوجوان برنامه های خیلی خوب و تأثیر گذار در شهرستان انجام شود.

حسن کاغذ لو فرماندار شهرستان ورامین نیز در این جلسه بر ادامه روند و پیگیری موضوع آسیب های اجتماعی در شورا تأکید و خواستار ارسال سریعتر برنامه های پیشنهادی اعضاء به دبیرخانه شورا شد تا با جمع بندی پیشنهادات حداقل دو برنامه مورد تأیید و اجرایی گردد. سپس بر تخصیص اعتبارات فرهنگی به عنوان یکی از موضوعات مهم دراجرای برنامه های پیشگیری و رفع آسیبها خصوصا آسیبهای اعتیاد و طلاق اشاره و تأمین آن را از ردیفهای اعتباری توسط شورای های اسلامی شهر و شهرستان و ستاد مواد مخدر خواستار شد.

حسین نوش آبادی نماینده مردم شهرستانهای ورامین، پیشوا و قرچک در مجلس شورای اسلامی نیز ضمن اشاره به اهمیت شورای فرهنگ عمومی در ساختار اداری کشور، استان و شهرستان تأکید نمود و گفت:  این شورا زیر نظر شورای عالی انقلاب فرهنگی و دارای شان حکومتی و ولایی است.

نوش آبادی سپس ضمن تشکر از رئیس و اعضای شورا بخاطر توجه به بحث آسیبهای اجتماعی، به تعریف آسیب و "بزه "پرداخت  و دقت در شناسایی درست علتها و معلولها و ریشه یابی آنها و نقش ها و ریشه های فردی، خانوادگی و اجتماعی آسیبها تأکید نمود.

در ادامه هریک از اعضاء و مدعوین محترم به  بیان نقطه نظرات ارزشمند خود پرداختند و  در همین جلسه  7  مصوبه با موضوع ارائه شده به تصویب رسید.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۵۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |