اخبار

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا در دفتر امام جمعه برگزار شد.

چهارمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا در دفتر امام جمعه برگزار شد.
طاهری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا گفت: قبل از پرداختن به موضوع جلسه یکی از ایرادهایی که به دستگاه ها وارد است این است که، برخی وظایف خود را در حوزه شورای فرهنگ عمومی انجام نمی دهند، به طور مثال با وجود ارسال دعوتنامه و پیامک برخی دستگاه ها در جلسه شورای فرهنگ عمومی حضور پیدا نکرده اند، حتمافرهنگ عمومی برای ایشان اهمیتی ندارد! و مورد بعدی اینکه مصوبات تأیید می شود اما متأسفانه اقدامی بر روی آن صورت نمی پذیرد.

ظاهری گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در نظر دارد به مناسبت روز نوجوان کارگاه  آموزشی هنرهای تجسمی را به اجرا در بیاورد و همچنین پیشنهاد چاپ یک کتاب با عنوان یک شهید شاخص دانش آموز نیز مطرح است که در صورت معرفی توسط اداره آموزش و پرورش اقدامات لازم جهت جمع آوری مستندات آن شهید بزرگوار از خانواده وی صورت خواهد گرفت و پس از آن نیز می توان بحث رونمائی و نقد و بررسی کتاب را برای آن در نظر گرفت.

همچنین این اداره آمادگی خود را جهت برگزاری یادواره شهدای دانش آموز و تقدیر از دانش آموزان نخبه و خانواده شهدای مدافع حرم به صورت مشترک با بنیاد حفظ آثار اعلام می نماید.

اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین اداره تبلیغات اسلامی موسسات قرآنی و کانونهای فرهنگی و هنری مساجد را دارد که در حوزه قرآنی فعالیت دارند و مردم میتوانند از این پتانسیل استفاده نمایند.

بر اساس این گزارش حجت الاسلام والمسلمین باقری امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان پیشوا گفت: شایسته است مسئولین در خصوص ارائه طرح برنامه های روز نوجوان فکر کنند و ایده و راهکار هایی ارائه دهند که عملیاتی باشد و همه ارگانها پای کار بایستند و کمک کنند؛ اینکه فقط یک ارگان ورود کند کافی نیست.

وی گفت: تأثیر خانواده در حجاب فرزندان بسیار حائز اهمیت است و خانواده می تواند تأثیر اصلی را در این موضوع داشته باشد. پدر و مادر و معلم باید این هنر را داشته باشند تا به فرزند خود فلسفه و دلیل رعایت حجاب را توضیح دهند امام متأسفانه ما آموزش لازم را ندیده ایم که چگونه فرزندانمان را توجیه کنیم. وی گفت: باید در این خصوص جلسات بیشتری تدارک دیده شود و در این مهم بحث شود و امید است با رویکردی که دولت جدید در پیش گرفته است ؛ مسائل فرهنگی، بیشتر جدی گرفته شود.

تاجیک رئیس آموزش و پرورش شهرستان پیشوا نیز گفت:ما به پیشواز روز جوان رفتیم و بامشارکت اداره تبلیغات اسلامی جلسه ای را جهت به کار گیری نوجوانان در فعالیت های فرهنگی تشکیل دادیم و قرار بر تشکیل گروههایی در مقاطع متوسطه توسط دانش آموزان صاحب فکر شد تا نسبت به انجام طرح هایی که از سوی این گروهها ارائه می شود با همکاری دستگاه های دیگر اقدام نماییم.

برنامه بعدی ما برگزاری یک برنامه زنده در شبکه شاد است و در نظر داریم از یک سخنران مطرح کشوری جهت بحث و گفتگوی دوستانه در حوزه فرهنگی دعوت نماییم.

همچنین در حوزه حجاب و عفاف یکی از مراکز خود را به دارالقرآن تخصیص داده ایم و نسبت به تشویق دانش آموزان و نوجوانان جهت حضور در این مراکز نیز برنامه هایی داریم.

همچنین در اولویت برنامه های کاری این اداره آگاهی بخشی و آموزشهای لازم در خصوص حجاب  و عفاف از پایه را در نظر داریم که آن را اجرائی خواهیم ساخت.

۲۲ آبان ۱۴۰۰ ۱۱:۴۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |