اخبار

نشست تکریم شخصیت علمی فرهنگی معلم شهید محمدرضا علیجانی در دماوند برگزار شد

نشست تکریم شخصیت علمی فرهنگی معلم شهید محمدرضا علیجانی در دماوند برگزار شد
نشست تکریم شخصیت علمی و فرهنگی معلم شهید محمدرضا علیجانی در مجتمع فرهنگی هنری کوثر شهر دماوند به انجام رسید.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دماوند، حجت‌الاسلام فتاح‌دماوندی -امام جمعه شهرستان دماوند در نشست تکریم شخصیت علمی و فرهنگی معلم شهید علیجانی اظهار کرد: شهدا کاری حسینی کردند و ما که مانده‌ایم، باید کاری زینبی انجام دهیم.

وی با بیان اینکه شهید علیجانی، نمونه انسانی متفکر، اهل دقت و الگوی علم و عمل بود، افزود: از مسئولان شهرستان دماوند که بودجه و امکاناتی در دست دارند، از جمله شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، تقاضا داریم برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت اقدام عملیاتی کنند.

حجت‌الاسلام آقایی -مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور نیز در این نشست افزود: منطقه دماوند جزو شهرستان‌های ویژه در دوران قبل و بعد از انقلاب است.

مشاور عالی رئیس شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه کشور تصریح کرد: حدود ۴۰۰ شهید در شهرستان دماوند داریم که تعدادی از آنها شناخته شده نیستند؛ باید کار اساسی برای حفظ یاد و خاطره‌های شهدا انجام شود.

آقایی بیان کرد: این کار بیش از آنچه به بودجه نیاز داشته باشد که در جای خود دارد، نیازمند تشکیل یک تشکل یا کانون ویژه از خانواده معظم شهدا است؛ اقداماتی همچون کار مهرداد علیجانی، نویسنده “کتاب مجنون در جزیره” برای بیان شخصیت معلم شهید علیجانی، باید برای دیگر شهدای شهرستان دماوند نیز انجام شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دماوند در حاشیه این نشست عنوان کرد: در این برنامه میهمان ویژه‌ای از کشور پاکستان با ارسال ویدئو شرکت داشتند.

عبداله بیگی با اشاره به سخنان دکتر ناظم حسین اکبر -رئیس اندیشکده پاکستان در مجموعه علمی آموزشی بین المللی جامعه المصطفی العالمیه گفت: میهمان ویژه این برنامه ضمن تقدیر از زحمات پدید آورندگان کتاب مجنون در جزیره با توجه به ویژگی های ارزشمند این اثر اعلام آمادگی نمود، در صورت ترجمه کتاب مجنون در جزیره به زبان اردو با کمک خیرین ، نسبت به چاپ و توزیع آن در کشورهای اردو زبان و شبه جزیره هند اقدام خواهد کرد.

عبداله بیگی اضافه کرد :اعضای حقیقی و حقوقی حاضر دراین جلسه مقرر نمودند مساعدت مالی لازم را جهت ترجمه کتاب مجنون در جزیره به زبان اردو به انجام برسانند تا انشااله این اثر ارزشمند در اختیار قشر وسیعتری از علاقه مندان قرار گیرد

همچنین در این نشست، دستاوردهای کتاب مجنون در جزیره که به قلم مهرداد علیجانی به چاپ ششم رسیده است، مورد تبیین حاضرین قرار گرفت و از جلد ششم این کتاب رونمایی شد.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۰۹:۰۸
 
۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۲:۳۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |