اخبار

امام جمعه شهرستان رباط کریم : نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی و نظامی مردمی است

امام جمعه شهرستان رباط کریم : نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی و نظامی مردمی است
یازدهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم و نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان و سایر اعضا در محل شهرداری رباط کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم،   بنا بر این گزارش حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه و رئیس  جلسه  ضمن خیر مقدم  و تبریک ماه پرخیر و برکت شعبان، به تشریح مشارکت سیاسی در نظام مقدس جمهوری اسلامی پرداخت و افزود: نظام جمهوری اسلامی یک نظام مردم سالاری دینی و نظامی مردمی است و از پشتوانه عظیم مردمی برخوردار است و بواسطه این پیشتوانه بود که در طول 42  سال باعث پیروزی انقلاب و پیشرفت آن و تحکیم پایه های این نظام شده است.

امام جمعه رباط کریم در ادامه سخنانش افزود: خنثی سازی توطئه های دشمنان علیه انقلاب در طول سال بار ها و بارها تجلی پیدا می کند که یکی از آنها حضور و مشارکت حداکثری در انتخابات سال 1400 است.

وی افزود: ما تاکنون قریب به 40 انتخابات برگزار کرده ایم که این موجب افتخار نظام است که تمام ارکان آن با رای مردم شکل گرفته و این خود مردم هستند که برای سرنوشت شان تصمیم می گیرند و خودشان آن را اداره می کنند.

حجت الاسلام ترابی با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که شرکت در انتخابات علاوه بر حق مردم یک تکلیف دینی است و همه باید شرکت کنند، افزود:  ارکان اصلی یک انتخابات حماسی؛ مشارکت حداکثری، امنیت و آرامش، نتیجه مطلوب و سلامت انتخابات است که موجب آبروی نظام و کشور خواهد شد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی رباط کریم در پایان سخنانش ضمن تاکید بر ترویج فرهنگ مشارکت، قانون مداری و بی طرفی در انتخابات افزود: در درجه اول انتخابات باید با حضور گسترده و حداکثری مردم باشد و همه و همه باید برای تحقق این امر تلاش نماییم تا در سال آینده ای حماسه بزرگ دیگری رقم زده شود که کشور را بار دیگر در برابر خطرات دشمنان ایمن سازد.

ملکشاهی فرماندار و نایب رئیس جلسه نیز ضمن خیرمقدم و تبریک اعیاد شعبانیه با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری(مدظله العالی) که چشم انداز انتخابات را ترسیم نمودند، افزود: مشارکت حداکثری، قانون مداری و بی طرفی در انتخابات باید بعنوان هدف اصلی انتخابات سرلوحه امور قرار گیرد.

فرماندار رباط کریم افزود: انتخابات سال 1400 به لحاظ اجرایی قریب به سه ماه است که شروع شده و جلسات هماهنگی در این خصوص برگزار و تعیین و تشکیل هیات های نظارت بر انتخابات و شروع ثبت نام انتخابات شوراهای اسلامی شهر به صورت حضوری و غیرحضوری از جمله اقداماتی است که برگزار و در حال برگزاری است.

در این جلسه گزارشی از اقدامات و فعالیت های انجام شده شهرداری در حوزه فرهنگی، اجتماعی و ورزشی توسط پارسا شهردار رباط کریم ارائه گردید.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۵۳
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |