اخبار

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی فیروزکوه : سبک زندگی هر کسی بیانگر فلسفه زندگی اوست

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی فیروزکوه : سبک زندگی هر کسی بیانگر فلسفه زندگی اوست
هفتاد و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان به ریاست حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسن حیدری امام جمعه و ابوالقاسم مهری فرماندار و دیگر اعضاء شورای فرهنگ عمومی، در محل دفتر امام جمعه شهرستان تشکیل شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فیروزکوه، جلسه فوق با دستور جلسه ( ارائه گزارش نیروی انتظامی از معضلات فرهنگی و اجتماعی و  بحث و تبادل نظر در خصوص راهکارهای مقابله با معضلات مطروحه)  در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد.

به همین گزارش در این جلسه ابتدا  حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا حسن حیدری اظهار داشت : رسالت شورای فرهنگ عمومی بررسی ریشه ای معضلات اجتماعی و ارئه راهکارهای مناسب است .بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی به تغییر در سبک زندگی بر می گردد.

امام جمعه تصریح کرد: منطقه باید مهندسی فرهنگی شود و هر اداره باید با توجه به الزامات منطقه و بومی برنامه ریزی فرهنگی کند که برنامه ها با هدف اجرا شود . همچنین معضلات جامع هدف شناسایی شود و با توجه به آن برنامه ریزی گردد تا بیشتر تاثرگذار خواهد شد.

وی در ادامه در خصوص اهمیت سبک زندگی ایرانی اسلامی گفت: سبک زندگی هر کسی بیانگر فلسفه زندگی اوست. هر کسی چنان زندگی می کند که هستی و از جمله زندگی دنیوی را برای خود تفسیر کرده است.

 وی در ادامه اذعان داشت: یکی از مشکلات ریشه ای ما این است که دشمن به ما تهاجم کرده و تلاش می کند سبک زندگی ایرانی اسلامی ما را به سمت سبک غربی ببرد .

امام جمعه در ادامه تکالیف دستگاهها را بر اهمیت و اجرایی کردن این سبک زندگی اسلامی  تاکید داشتند.

 در ادامه مهندس مهری، فرماندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی با تاکید بر اهمیت راهکارهای فرهنگی، به لزوم و اهمیت مدیریت در امور اشاره داشته و افزود: برنامه های مربوط به کنسرت ها و نشاط اجتماعی که قاعدتاً، مسائل فنی و صدور مجوز آن توسط اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی انجام می شود، لازم است هماهنگی بیشتر با دستگاههای ذیربط انجام پذیرد که برنامه ها دچار حواشی نشود.

در پایان هر یک از اعضاء به بحث و تبادل نظر در خصوص دستور جلسه پرداختند.

۲۷ اسفند ۱۳۹۹ ۱۱:۳۴
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |