اخبار

جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای غرب استان تهران با محوریت شهرستانهای قدس، شهریار و ملارد برگزار شد

جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای غرب استان تهران با محوریت شهرستانهای قدس، شهریار و ملارد برگزار شد
نخستین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای غرب استان تهران با حضورحجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد؛ رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران به میزبانی شهرستان قدس برگزار گردید.برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، در این جلسه که عصر یکشنبه 24 اسفند در مصلی بزرگ شهرقدس برگزار شد، دکتر حسن بیگی معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، احد جاودانی مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران،  حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس و مسئولین ادارات شهرستان، فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های شهریار و ملارد  و آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، حضور داشتند.

در این جلسه به موضوع " ارائه راهکارهای فرهنگی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات " پرداخته شد.

در ابتدای  این جلسه  آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس ضمن عرض خیر مقدم به حاضرین گفت: باعث مسرت و افتخار است که اولین جلسه شورای فرهنگ عمومی منطقه ای استان تهران در این شهرستان برگزار می شود.

وی در ادامه ابتدا به موضوع " ارائه راهکارهای فرهنگی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات  1400 " که از سوی هیات اندیشه ورز شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس ارائه گردید؛ پرداخته و خواستار انتشار این دستورالعمل و شیوه نامه به سایر شهرهای استان تهران شد.

سپس حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس اظهار داشت: موضوع جلسه امروز ارائه راهکارهای فرهنگی افزایش مشارکت مردم در انتخابات 1400 است و به دلیل اینکه یک کار علمی پژوهشی انجام گرفته و قابل ارائه است؛ ان شاالله این راهکارهای فرهنگی در سطح جامعه ما بکار گرفته شود و مشارکت مردم را در انتخابات افزایش دهد.

در ادامه حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت استان تهران ضمن تحسین و ابراز رضایت از عملکرد شورای فرهنگ عمومی شهرستان قدس و اینکه در تشکیل شورای فرهنگ عمومی بصورت منطقه ای؛ این شهرستان پیشگام و صاحب نظر بوده اظهار داشت: مصوبات شورای فرهنگ عمومی تاثیر مستقیمی در فرهنگ جامعه داشته چرا که در اعضای شورای فرهنگ عمومی سطح همدلی و اتحاد در بالاترین سطح بوده و در این شهرستان ما شاهد هماهنگی و نظم خوبی میان امام جمعه و مسئولین شهرستان هستیم که در نهایت از این هماهنگی، عموم مردم منفعت می برند؛ چرا که ارتقاء همدلی نقش تاثیرگذاری در ارتقاء کارایی دارد.

وی در ادامه با تاکید بر ارتقاء سطح خردورزی بعنوان دستور در شورای فرهنگ عمومی افزود: اگر بتوانیم سطح استدلال گرایی و محجوریت دانش را در تصمیمات مبتنی بر علم و نگاه کارشناسی را در مسئولین استان و شهرستان ارتقاء بخشیم؛ به اهداف مورد نظر نزدیک خواهیم شد.

۲۶ اسفند ۱۳۹۹ ۰۸:۵۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |