اخبار

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد: ترویج فرهنگ خردورزی، سرمایه اجتماعی، دین و فرهنگ و اخلاق عمومی سرفصل های محوری جلسات شورا در سال 1400

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد: ترویج فرهنگ خردورزی، سرمایه اجتماعی، دین و فرهنگ و اخلاق عمومی سرفصل های محوری جلسات شورا در سال 1400
یکصد و هشتمین و آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران روز سه شنبه مورخ 19 اسفندماه در مجتمع فرهنگی شهدای انقلاب اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران، جلسه فوق به ریاست حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و با حضور محسنی بند پی استاندار تهران، احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و سایر اعضاء برگزار شد .

در این نشست حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران ضمن خیر مقدم به اعضاء و تشکر از برپایی منظم جلسات شورا، در خصوص اولویت های دستور کار جلسات شورای فرهنگ عمومی در سال 1400 و استفاده از چهار محور و سرفصل؛ ترویج فرهنگ خردورزی(برنامه ترویج فرهنگ خردورزی و استدلال گرایی، ترویج روح تتبع و فرهنگ پژوهش. ترویج فرهنگ علم افزایی و استدلال گرایی)، سرمایه اجتماعی، دین و فرهنگ و اخلاق عمومی در سال آتی مطالبی را مطرح و بطور مشروح مورد بحث و بررسی قرار داد.

وی استفاده از محورهای فوق را در دستور کار جلسات شورا، گامی مهم و تاثیرگذار در پیشبرد اهداف شورا و کمک به رفع مشکلات و معضلات موجود در ابعاد گسترده دانست.

محسنی بندپی استاندار تهران نیز در این نشست ضمن تشکر از اعضاء و تائید بیانات حجت الاسلام و المسلمین ابوترابی فرد، به شرحی از آخرین وضعیت کرونا در کشور پرداخت و اقدامات صورت گرفته در شهر تهران را تشریح کرد.

وی اظهار امیدواری کرد که سال جدید با نابودی ویروس کرونا بیش از پیش به فعالیتهای حوزه های دیگر پرداخته شود.

احد جاودانی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران نیز ضمن خیرمقدم به اعضاء و تسلیت شهادت امام موسی کاظم(ع) به  اولویت های شورا در سال 1400 پرداخته و از اهتمام و اقدامات اعضاء در سال جاری تقدیر و تشکر کرد.

وی ضمن مهم برشمردن سرفصل ها و محورهای مطرح شده توسط حجت الاسلام ابوترابی، به فعالیتهای صورت گرفته توسط شورای فرهنگ عمومی در سال گذشته پرداخته و از ارائه گزارش کامل جلسات شورا در جلسه آتی خبر داد.

جاودانی در ادامه به برگزاری منطقه ای جلسات شورای فرهنگ عمومی استان تهران در سال آینده به منظور بررسی معضلات و مشکلات منطقه ای پرداخت و سه شهر ملارد، شهریار و قدس به میزبانی شهرستان قدس را، اولین میزبان این جلسات خواند .

قدیریان دبیر کانون های های فرهنگی هنری مساجد استان تهران نیز در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت کانون های فرهنگی هنری مساجد استان تهران پرداخت و در خصوص سامانه بانک اطلاعات فعالان قرآنی توضیحات مبسوطی را ارائه نمود.

در پایان این نشست، برخی از اعضای جلسه به بیان دیدگاه های خود درخصوص مطالب مطروحه پرداختند و رونمایی از سامانه بانک اطلاعات فعالان قرآنی استان تهران انجام شد .

۲۰ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۰۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |