اخبار

امام جمعه شهرستان ربا ط کریم در جلسه شورای فرهنگ عمومی گفت :

فرهنگ عمومی فرهنگی است که به عامه مردم مربوط می شود

فرهنگ عمومی فرهنگی است که به عامه مردم مربوط می شود
نهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم با حضور حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم، نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان و سایر اعضا در محل اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم،  بنا بر این گزارش حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم در ابتدای نشست ضمن خیر مقدم  و تبریک اعیاد ماه رجب به تشریح آموزش پرداخت و افزود:  علم منهای اخلاق که امروزه در غرب و جوامع غربی باعث معضلات و مشکلات فراوانی شده است ناشی از جدایی تعلیم از تزکیه و تربیت است که در این جوامع رایج می باشد. در نظام اسلامی کشور ما علم منهای ایمان و تقوا و دانش دور از اخلاق نه تنها مفید و سودمند نیست بلکه مضر و زیانبار می باشد و موجب تخریب می شود. علم اگر در اختیار افراد فاقد تربیت و اخلاق قرار گیرد مشکلات بسیاری را برای جامعه و افراد جامعه در پی خواهد داشت و همانند تیغ در دست افراد مست خواهد بود که جامعه را تهدید می کند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی افزود: علم منهای اخلاق و تربیت فساد و تخریبش بالاست و عالم و  دانشمندی که تربیت نشده است بیشتر مضر است تا یک فرد عوام تربیت نشده. در نظام الهی – سیاسی ما باید آموزش و پرورش باهم باشد و حتی تربیت باید مقدم بر تعلیم باشد.

امام جمعه رباط کریم علم را مایه حیات فرد و جامعه خواند و افزود: این علم زمانی حیات آفرین است که در اختیار افراد تربیت شده قرار گیرد. علم و دانش باید در ظرفی قرار گیرد که پاک و پاکیزه باشد و در اختیار کسانی قرار گیرد که تربیت شده باشند که در این صورت است که باعث پیشرفت مادی و معنوی جامعه و مردم خواهند شد.

حجت الاسلام والمسلمین ترابی در ادامه افزود: اهمیت مسایل تربیتی باید بیشتر و به صورت تخصصی صورت پذیرد که اساس همه اینها فرهنگ است و همه مشکلات اقتصادی، اجتماعی و... ریشه در فرهنگ دارد و برای حل آنها باید راه حل فرهنگی پیدا کرد.

وی در ادامه به تعریف شورای فرهنگ عمومی که جنبه ای از فرهنگ است، پرداخت و افزود: فرهنگ عمومی فرهنگی است که به عامه مردم مربوط می شود و همه آنچه که مردم به طور عام در زندگی روزمره با آن سرو کار دارند را شامل می شود که باید رصد و  در جاهایی که نیاز به اصلاح دارد باید اصلاح و در تقویت و ارتقاء آن باید همه مردم جامعه تلاش نمایند.

  در ادامه ملکشاهی فرماندار و نایب رئیس جلسه گفت: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری(مدظله العالی) در بیانیه گام دوم انقلاب مشارکت حداکثری، قانون مداری و بی طرفی از جمله  مواردی است که باید در دوران برگزاری انتخابات توجه ویژه ای شود و تمام سلایق و احزاب مورد اعتماد نظام جمهوری اسلامی ایران در روند برگزاری انتخابات چه در هیات های اجرایی و بازرسی و چه برگزاری انتخابات استفاده خواهد شد.

ملکشاهی همچنین انتقادی بر تبلیغات زودهنگام کاندیداها داشت و گفت: هرگونه تبلیغات زودهنگام تخلف و جرم محسوب و شعبه ای ویژه قضایی برای رسیدگی به این موارد ها تشکیل شده است.

   درپایان این نشست شریفی رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان رباط کریم، مرنی رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) و عسگری دبیر شورا به ارائه گزارش درخصوص آسیبهای اجتماعی، توسعه سرانه فضای سبز، گزارش عملکرد هفته احسان و نیکوکاری و گزارش عملکرد شورا در سال 99 پرداختند.

 

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ ۱۳:۳۰
صادق محمدزاده |