اخبار

برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم

برگزاری هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم
هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان رباط کریم در سال جاری با حضور حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم و نظام ملکشاهی فرماندار شهرستان و سایر اعضا در محل شرکت آرد طلایی پرند برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم،  بنا بر این گزارش حجت الاسلام والمسلمین ترابی امام جمعه رباط کریم در ابتدای نشست ضمن خیر مقدم و تبریک فرارسیدن چهل و دومین سالگرد پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی، با اشاره به عنوان سال (جهش تولید) افزود: رهبر فرزانه انقلاب (مدظله العالی) از ابتدای دهه هفتاد تاکنون همواره نگاه عمیق و آینده نگری به حوزه اقتصاد کشور داشته و چه در سطح تبیین سیاست های کلی کشور و چه نامگذاری سال و شعار سال که مبنای حرکت نظام است رهنمودها و بیاناتی داشته است که چراغ راه همه مسئولین کشور می باشد.

در ادامه گزارش وی اظهار داشت: باید باورمان شود که تنها راه حل برون رفت از مسائل و مشکلات کشور، تکیه بر توان داخلی، بها دادن به کار و تلاش داخلی و رونق تولید که افزایش اشتغال را بدنبال دارد، خواهد بود. اگر تولید وطنی رونق پیدا کند قطعا فعال شدن چرخ اقتصاد و بهبود وضعیت معیشتی عموم مردم را به دنبال خواهد داشت که همگان درتحقق و عملیاتی نمودن این مهم وظیفه داریم، چه سرمایه گذار که با تلاش ایثارگرانه خود، چه عموم مردم و دولت و نهاد های عمومی کشور همه و همه باید دراین راه تلاش نمایند تا با تولید کالای داخلی و فرهنگ سازی درخصوص مصرف این کالاها، جلوگیری از واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، مبارزه با قاچاق کالا و فساد و حذف قوانینی که سد راه پیشرفت تولید می شود که همه اینها را از الزامات جهش تولید می باشد، نسبت به عملیاتی نمودن این شعار سال تلاش نماییم.

وی در ادامه افزود: بانک ها و موسسات مالی و اعتباری کشور هم با ارائه تسهیلات حمایتی و کم بهره به مراکز و صنایع تولیدی کشور تلاش نمایند تا زمینه افزایش تولید داخلی و اشتغال فراهم آید، چرا که خیلی از آسیبهای اجتماعی موجود در جامعه ناشی از بیکاری است و اگر بتوانیم در حوزه اقتصاد حرفی برای گفتن داشته باشیم بسیاری از این آسیب ها کاهش و حتی به صفر می رسد.

در پایان گزارش ملکشاهی فرماندار شهرستان رباط کریم نیز ضمن عرض تشکر و قدردانی و تبریک فرارسیدن ایام اله دهه فجر انقلاب اسلامی ایران، به تشریح برنامه ها و فعالیتهای سالگرد انقلاب اسلامی اشاره و افزود: شهرستان رباط کریم در صنایع دفاعی و سایر صنایع یکی از بهترین شهرستان های استان تهران و همچنین کشور محسوب می شود که همه اینها به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی می باشد.

وی در سخنانش به احداث شهرهای جدید صنعتی، راه اندازی واحدهای صنعتی، ایجاد دهیاری ها و روستاها، خدمات رسانی به تمامی روستاها و مناطق محروم، ایجاد دانشگاههای دولتی و آزاد، برگزاری چهل دوره انتخابات مهم و سرنوشت ساز، صادرات محصولات شهرستان و ... را ازجمله اقداماتی دانست که به برکت این نظام و انقلاب در سطح شهرستان انجام پذیرفت و باید دراین ایام که فرصت مناسبتی است توسط رسانه ها و فعالان فضای مجازی انعکاس خوبی داده شده و به اطلاع عموم برسد.

در ادامه برخی از اعضاء حاضر به ارائه نقطه نظرات و پیشنهادات خود در خصوص دستور جلسه پرداختند.

۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۱:۵۴
 
۱۲ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۱۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |