اخبار

یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شمیرانات با محوریت برنامه های دهه مبارک فجر برگزار شد

یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شمیرانات با محوریت برنامه های دهه مبارک فجر برگزار شد
اعضای شورای فرهنگ عمومی و ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر شمیرانات صبح سه‌شنبه 7 بهمن ماه در سالن جلسات دفتر امام جمعه لواسان گرد هم آمدند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات و شمال تهران، عبدالرضا علی پناه دبیر شواری فرهنگ عمومی و رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی، در ابتدای این نشست با اعلام دستورات جلسه، گزارشی از نتیجه اقدامات کارگروه کاهش طلاق ارائه داد.

دبیر شورای فرهنگ عمومی شمیرانات اضافه کرد: کارگروهی در این خصوص تشکیل و در این رابطه 5 جلسه برگزار شد و قرار بر این شد که میزهای مشاوره جهت انجام خدمات مشاوره ای در بحث کاهش طلاق علاوه بر روانشناسی، در زمینه های مذهبی و حقوقی نیز در مساجد و پایگاه ها بعد از بیماری کرونا خدماتی ارائه نمایند.

حجت الاسلام و المسلمین سید سعید لواسانی امام جمعه شمیرانات و رئیس شورا ضمن خوشامدگویی و آروزی توفیق برای حاضرین بیان کرد: اجرای طرح شهید سلیمانی بسیار موفق بود و دیدیم که نتایج بسیار خوبی هم داشت و انشاالله در دهه فجر با قدرت و قوت بیشتری انجام شود. ما باید تلاش کنیم مساجد، محور باشند و مسجد و امامان جماعت نیز فعال باشند و هر جایی که مسجد و بسیج محور بود و متدینین با کمک های مهربانانه و مومنانه پای کار بودند ما خیلی جلو افتادیم و ائمه جماعات با حضور فعال می توانند در جهت مقابله با ناهنجاری های منطقه نقش مهمی ایفا نمایند.

امام جمعه شمیرانات ادامه داد: در دهه فجر باید برنامه های ویژه ای داشته باشیم که این برنامه ها در دو بخش شکلی و محتوایی اجرا شوند. بخش اول مربوط به نقش سپاه و بسیج در انجام فعالیت های اجرایی دهه مبارک فجر است و بخش دیگر در خصوص ارائه و توزیع کتاب صعود چهل ساله توسط شهرداری لواسان در اختیار کانون های مساجد و اعضای شورا قرارگیرد. فجر امسال فجر فاطمی است که شایسته است با توجه به میلاد حضرت فاطمه (س) مراسمات این دهه رنگ و بوی فاطمی داشته باشد.

در ادامه سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات و نائب رئیس شورا ضمن تسلیت ایام وفات حضرت ام البنین (س) و گرامیداشت فرا رسیدن ایام الله دهه فجر گفت: با گرامیداشت دهه فجر هدف از انقلاب برای نسل جوان که از آن صحنه ها دور بودند تبیین می شود و فضا سازی شهر و روستا و به ویژه آذین بندی ادارات و دستگاه های اجرایی باید در سطح شهرستان انجام شود .

فرماندار شمیرانات اقدامات فرهنگی را از اولویت های برنامه ها در این ایام برشمرد و اظهار داشت: برگزاری انواع مسابقات فرهنگی و ورزشی، به صدا در آمدن زنگ انقلاب، برپایی نمایشگاه، راهپیمایی خودرویی و موتوری در ۲۲ بهمن در کنار اقدامات و فعالیت های دیگر از سوی دستگاه ها در ایام الله دهه فجر اجرا خواهد شد.

ساداتی در ادامه تصریح کرد: اجرای طرح سلامت شهید سلیمانی روند چشمگیر کاهش شیوع کرونا را در پی داشته است که این طرح توسط بسیج، شبکه بهداشت و هلال احمر در ایام الله دهه فجر ادامه دار خواهد بود .

وی اقدامات فرهنگی را عاملی در جهت کاهش ناهنجاری های اجتماعی دانست و تأکید کرد: دهه فجر نقطه عطف فعالیت های فرهنگی در شهرستان شمیرانات خواهد بود و با ده ها برنامه متنوع  اجتماعی در راستای اعتلای فرهنگ شهرستان اقدامات خوبی صورت خواهد گرفت.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین بصیری مسئول رسیدگی به امور مساجد در خصوص برگزاری مراسمات دهه فجر گفت: دهه فجر امسال به دلیل شیوع بیماری کرونا با سال های گذشته متفاوت می باشد و با توجه به این که امسال راهپیمایی 22 بهمن نداریم پیشنهاد می شود برای روز 22 بهمن مساجد را در محلات تجمیع کنیم و فضایی مانند قبور شهدای گمنام، پارک ها و یا امام زادگان را برای برگزاری مراسم آن روز انتخاب کنیم و در شب های این دهه، مساجد با رعایت کلیه پروتکل های بهداشتی برنامه مفصلی داشته باشند و شایسته است در این 10 شب این مراسمات جدی گرفته شود.

در ادامه گرشاسبی فرمانده  ناحیه مقاومت بسیج جماران گفت: ما باید به حاج آقای بصیری کمک کنیم تا بحث مسجد محوری با مدیریت مساجد محلات تحقق پیدا کند.

وی در خصوص برگزاری مراسمات دهه فجر گفت: دهه فجر تجلی گاهی از موضوع شکست سیاست های آمریکا در منطقه است و در  اهتمام ویژه برای برگزاری انتخابات نیز تأثیر بسزایی دارد.

گرشاسبی ادامه داد: مسئله دیگر در خصوص موضوعات ستاد احیاء، برگزاری طرح شهید حاج قاسم سلیمانی بود که اجرای این طرح با اقداماتی نظیر مراجعه به درب منازل جهت اهداء ماسک و شناسایی افراد بیمار و همچنین تست کرونا از افراد مشکوک در منازل منجر به کاهش 70 درصدی بیماری کرونا در طی برگزاری این طرح شد.

در ادامه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ضمن گرامی داشت دهه مبارک فجر اظهار داشت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شمیرانات در دهه فجر چهارمین دوره عصر شعر چکامه بیداری را به صورت مجازی برگزار می کند، همچنین برگزاری اختتامیه مسابقه قرآن و عترت و تقدیر از برگزیدگان را در این دهه داریم.

علی پناه در ادامه اظهار داشت: اختتامیه مسابقه داستان نویسی "قهرمان من" که در ایام سالگرد شهادت سردار سلیمانی برگزار شد که با تعداد قابل توجه 140 اثر ارسال شده توسط شرکت کنندگان همراه بود، در این ایام برگزار می شود. نمایش فیلم، نمایشگاه تجسمی، پویش مجازی گلستان خوانی و دیدار از خانواده شهدا و ایثارگران از دیگر برنامه های این اداره در ایام گرامیداشت پیروزی انقلاب اسلامی می باشد

۱۱ بهمن ۱۳۹۹ ۱۳:۱۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |