اخبار

نشست شورای سیاست گذاری نویسندگان و مولفین با امام جمعه شهرستان قدس

نشست شورای سیاست گذاری نویسندگان و مولفین با امام جمعه شهرستان قدس
جلسه شورای سیاستگذاری نویسندگان و مولفین شهرستان قدس با حضور حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه و آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس، در این نشست حجت الاسلام والمسلمین جوکار امام جمعه شهرستان قدس ضمن خوش آمدگویی به شورای نویسندگان و حاضرین در جلسه از تشکیل این شورا تشکر و قدردانی کرد.

وی با ذکر جمله ای از مقام معظم رهبری که فرمودند " ما باید برویم به سمت تولید متن فاخر " خواستار توجه و اهتمام این عزیزان به تولید متن فاخر شده و گفت: دوستان نویسنده اگر متن فاخر تولید نمایند من سپاسگذار خواهم بود و در آن صورت می توانیم بگوییم که به دلیل تولید متن فاخر، شورا خروجی مثبتی داشته است که آثار و برکاتش برای فرهنگ این جامعه مشهود می باشد.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: می بایستی دوره های آموزشی نویسندگی با محتوای فرهنگی ارزشی برگزار کنیم تا تولید محتوا کرده و تولید متن فاخر را آموزش دهیم .

امام جمعه شهرستان قدس افزود: در یکی از جلسات شورای فرهنگ عمومی مصوباتی برای رفع مشکلات نویسندگان و انتشاراتی های شهرستان داشته باشیم تا این عزیزان با خیال آسوده به تولید متن فاخر بپردازند، متنی مستند و بی عیب و نقص تولید و به جامعه علاقمند عرضه گردد.

در ادامه آبکار رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان قدس نیز در ابتدای سخنانش از اهداف تشکیل شورای سیاستگذاری نام برد و گفت: از روزی که بنده در این شهرستان خدمت می کنم بیش از صد نویسنده را شناسایی کردیم و حدود سی عنوان کتاب در سال 1399 چاپ شده که قابل تقدیر است.

وی افزود: برای اولین بار در میان شهرستان های استان تهران می خواهیم مراسم و جشنواره ای با نام کتاب سال شهرستان های استان تهران را برگزار کنیم تا بتوانیم نویسندگان و اهالی حوزه کتاب و کتاب خوانی را گرد یکدیگر جمع کرده و برای افزایش سرانه فرهنگ کتاب و کتاب خوانی بکوشیم.

آبکار با اشاره به وضع معیشتی نویسندگان و مولفین شهرستان قدس گفت: می بایست با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و ادارات شهرستان تعدادی از آثار چاپ شده نویسندگان را خریداری کنیم تا این عزیزان مورد حمایت قرار گیرند و بتوانند آثار بهتری را در همه زمینه ها تولید و عرضه نمایند.

در پایان این نشست اعضای شورا هر کدام نقطه نظرات و دیدگاه های خود را بیان کرده و خواستار توجه و حمایت همه مسئولان شهری شدند.

۴ بهمن ۱۳۹۹ ۱۵:۲۶