اخبار

تشکیل پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان پردیس

تشکیل پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در شهرستان پردیس
اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان پردیس را در سال 99 با حضور رئیس، نایب رئیس و اعضای اصلی این شورا در دفتر امام جمعه برگزار نمود.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پردیس، پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی پردیس با دستور جلسه پیگیری تشکیل شورای عالی قرآنی شهرستان، برنامه ریزی جهت برگزاری مراسم ایام فاطمیه، سالروز 9 دی و سالگرد سردار شهید قاسم سلیمانی و برنامه ریزی در خصوص استفاده از ظرفیتهای فضای مجازی در شهرستان تشکیل گردید .

 حجت الاسلام والمسلمین حاج آقای حسینی امام جمعه شهرستان و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه بیان داشت: در ایام فاطمیه مردم زمان پیامبر بعد از رحلت پیامبر خانه فاطمه زهرا (س) را آتش زدند و آن جنایات را خلق کردند، وی با شرح واقعه و حوادث بعد از رحلت پیامبر و مصیبت وارده به آل الله گفت: مسلمانان نماز شب خوان دوره حضرت علی (ع) در مقابل اهل بیت ایستادند و تحت تاثیر تبلیغات سوء دشمن و با شعار دروغین شیطان صفتان آنروز تحت لوای پرچم حفظ بیت المال مردم را در برابر اهل بیت پیامبر قرار دادند و این تهدید همیشه برای جامعه اسلامی وجود دارد و  ما وظیفه داریم برای این جامعه اسلامی و ولایی تمام تلاش خود را صرف کنیم.

وی در ادامه با اشاره به ایام پیش روی همچون ایام فاطمیه ، سالگرد شهادت شهید سلیمانی و چهلم شهید هسته ای محسن فخری زاده اشاره کرده و تاکید کردند ما وظیفه داریم مردم را اگاه کنیم تا دچار فتنه ها نشوند.

رضایی فرماندار شهرستان پردیس نیز با تشکر از تشکیل این جلسه بیان داشت: شورای فرهنگ عمومی یک فرصت مناسب است در عرصه فعالیتهای مختلف، وی ریشه همه مشکلات کشور را در حوزه های فرهنگ دیده و تاکید کرد در حوزه اقتصاد کم کاری صورت گرفته و در عرصه سیاست افراط و تفریط شده است همه نشآت گرفته از مشکلات فرهنگی می باشد، همه مشکلات در کشور پایه و اساس آن فرهنگ است.

وی تهاجم فرهنگی و شبیخون فرهنگی را عامل اصلی مشکلات برشمره و تاکید کرد برای اینکه برنامه ها نتایج مثبتی به همراه داشته باشد باید فعالیتهای فرهنگی شهرستان یکپارچه کرده تا نتایج مطلوبتری حاصل آید . رضایی با بیان اینکه فرصت ها کوتاه است و تا زمانی که هستیم باید تلاش کنیم و کارها باید منسجم در شهرستان انجام شود، تاکید کرد با توجه به وجود زمینه ای ارتقای فرهنگی در پردیس باید سعی کنیم در همه موارد و مخصوصا حوزه فرهنگ الگو باشیم .

در خاتمه تعدادی از اعضای حاضر در جلسه در خصوص دستور جلسه و رشد و توسعه فرهنگ قرآنی به بحث و تبادل نظر پرداختند و پیشنهاداتی ارائه دادند .

۶
۱۶ دی ۱۳۹۹ ۰۹:۱۵
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |