اخبار

برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار در سال 99

برگزاری سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان شهریار در سال 99
با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی سومین نشست شورای فرهنگ عمومی در مسجد جامع شهریار برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهریار، جلسه شورای فرهنگ عمومی با حضور اعضای شورا برگزار و در ادامه نیک خواه، رئیس اداره و دبیر شورا ضمن تبریک خجسته میلاد پیام آور کربلا حضرت زینب (س)  به بیان گزارشی از مصوبات جلسه قبل پرداخته و در ادامه به  قرائت دستور جلسه با عناوین( میزنماد) و صدور گواهی سلامت روان زوجین پیش از جاری شدن صیغه عقد پرداخت.

در ادامه پارسا مدیر آموزش و پرورش شهرستان شهریار نیز در سخنانی با اشاره به ویژگیهای طرح نماد و آثار مثبت و موثر آن بر کاهش آسیب ها به دانش آموزان از مسئولین مرتبط به این امر تقاضای معرفی نماینده و همکاری لازم را با دبیرخانه میز نماد خواستار شد.

همچنین دکتر قره باغی(کارشناس ارشد آسیب های اجتماعی و مشاور خانواده اداره بهزیستی شهریار) به بیان توضیحاتی در مورد سلامت روان زوجین و آموزشهای پیش و بعد از ازدواج و نقش این آموزشها در کاهش آمار طلاق و تحکیم بنیان خانواده پرداخت.

طاهری فرماندار و نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی با ابراز خرسندی از موضوعات مطرحه شده در جلسه شورا بیان داشت: اینکه با صلاحدید امام جمعه و دبیر جلسه  چنین عناوینی در صحن شورا مطرح و راجع به آن تصمیم گیری میشود جای تقدیر دارد. صدور گواهی سلامت روان زوجین پیش از جاری شدن صیغه عقد باید ضمن ابلاغ به دفاتر ثبت ازدواج هر چه زودتر در سطح شهرستان اجرایی گردد .

وی خواستار پیگیری عملیاتی شدن میزنماد از سوی اداره آموزش و پرورش شده و  افزود: این گونه دستور جلسات شورای فرهنگ عمومی که در رابطه باخانواده اند می تواند بصورت کاربردی نقش بسزایی در کاهش آمار طلاق ایفاء نماید .

حجت الاسلام سالمی، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی نیز ضمن اشاره به 5 خصلت حضرت زینب (س)  وگرامیداشت روز پرستار ، پس از جمع بندی موارد مطروحه مصوباتی را جهت ابلاغ بیان داشت.

۲ دی ۱۳۹۹ ۱۳:۰۸
 
۳ دی ۱۳۹۹ ۱۱:۱۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |