اخبار

باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش مضاعف شود

باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش مضاعف شود
همزمان با بیست و هشتمین دوره هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران رؤسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و اداره کتابخانه های عمومی با امام جمعه شهرستان رباط کریم دیدار کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رباط کریم، دراین دیدار عزت اله عسگری رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از امام جمعه جهت حمایت فعالیتهای فرهنگی گفت: ما دراین هفته برنامه های متنوعی از جمله رونمایی از کتاب، تجلیل از کودکان کتابخوان، برگزاری نمایشگاه کتاب، برگزاری مسابقه کتابخوانی مجازی خواهیم داشت که امید داریم قدم کوچکی برای اعتلای فرهنگ کتابخوانی درسطح شهرستان برداشته باشیم.

بنا بر این گزارش گزارش؛ الهه زارعین رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان، گزارشی از اقدامات صورت گرفته درخصوص افزایش تعداد کتابخانه ها، ارتقاء سرانه مطالعه و فعالیت های کتابخانه به صورت مجازی در ایام بیماری کرونا ارائه داد.

حجت الاسلام ترابی امام جمعه رباط کریم نیز دراین نشست به پیشرفت های علمی و تحقیقاتی کشور اشاره کرد و گفت: باید برای نهادینه کردن فرهنگ کتابخوانی در جامعه تلاش مضاعف شود، پایه و اساس این پیشرفت ها و تحولات علمی از کتاب و مطالعه و پژوهش آغاز می شود و اگر میخواهیم به قدرت علمی منطقه تبدیل شویم باید به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه خصوصاً در نسل جدید کمک کنیم.

   درپایان گزارش امام جمعه رباط کریم از زحمات و تلاش های کتابداران و دست اندرکاران فرهنگ کتاب و کتابخوانی خصوصاً روسای اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه های عمومی تقدیر و تشکر نمود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۱۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |