اخبار

انجام پژوهش های کاربردی در دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری

انجام پژوهش های کاربردی در دستور کار جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری
نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری با حضور حجت الاسلام والمسلمین شاهچراغی امام جمعه شهرری، حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرستان ری، شهردار منطقه ۲۰ (شهرری)، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری و سایر مسئولین در فرمانداری ری برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری، حجت الاسلام و المسلمین «سید علی شاهچراغی» امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری در این جلسه بر انجام پژوهش های کاربردی تأکید کرد و افزود: جامعه امروز ما نیازمند توجه به موضوعاتی است که مشکلات مردم را کاهش دهد و یا برطرف کند.

وی افزود: وظیفه اصلی شورای فرهنگ عمومی، توجه به موضوعات روز کشور و حل معضلات فرهنگی از طریق کار کارشناسی و پژوهش های کاربردی است.

حسین توکلی کجانی معاون استاندار تهران و فرماندار ویژه شهرسان ری نیز در این نشست اظهار داشت: چالش های شهرستان ری باید تبدیل به موضوعات پژوهشی شود و از ظرفیت دانشگاه ها برای بررسی ابعاد شرایط اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی شهرستان بهره برداری گردد.

نایب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ری افزود: بررسی مشکلات زیست محیطی، ظرفیت شناسی و آسیب شناسی حضور اتباع بیگانه و بررسی بافت روستاها، از مهمترین موضوعاتی است که باید پژوهش کاربردی صورت گیرد.

فرهاد افشار شهردار منطقه 20 نیز با استقبال از انجام فعالیت های پژوهش محور اظهار داشت: شهرداری تهران دارای اعتبار و ظرفیت مناسبی در حوزه پژوهش است که از این فرصت برای شهرستان ری استفاده خواهد شد.

سید حسن صفوی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ری هم در نود و یکمین جلسه شورای فرهنگ عمومی اظهار داشت: 12 طرح پژوهشی از دستگاه ها و ادارات به دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی رسید که سه مورد آن با تصویب شورای فرهنگ عمومی و ظرفیت دانشگاه یادگار امام (ره) وارد فاز عملیاتی می شود.

تصمیم گیری در خصوص نحوه اجرای طرح های پژوهشی منتخب ادارات توسط دانشگاه آزاد اسلامی واحد یادگار امام (ره) و برنامه ریزی فرهنگی در خصوص هفته کتاب و کتابخوانی، هفته بسیج، هفته پژوهش و ولادت حضرت زینب (س) و روز پرستار در دستور کار این جلسه بود.

۱۵ آذر ۱۳۹۹ ۱۰:۰۶
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |