دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۵:۰۵
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۱۵
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها کرد:

دوره روزنامه نگاری مقدماتی در استان البرز

دوره روزنامه نگاری مقدماتی در استان البرز
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۵:۰۵

دوره آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی به همت دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها در استان البرز به این دلیل برگزار شد که  نگاه اداره کل این استان ارتقای سطح دانش اهالی رسانه‌ها  است.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها، این دفتر هدف از برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری مقدماتی ارتقای دانش حرفه‌ای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تعریف کرده است، از همین رو در استان‌ البرز طی سه هفته اقدام به برگزاری آن نموده است.

طی مصاحبه با طاهری، رئیس گروه رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز، او با تاکید بر گذراندن دوره مقدماتی برای فعالان رسانه‌ای به منظور حضور در این دوره گفت: مخاطبان این دوره رسانه جامعه خبرنگاران، مدیر مسولان و همه طیف اهالی رسانه بودند.

 او در زمینه میزان استقبال از این دوره تصریح کرد: استقبال خوبی از این دوره شد. تعداد افراد شرکت کنندگانی که مشتاق حضور در این بودند بیش از ظرفیت دوره یعنی 30 نفر بود.

 طاهری در خصوص  میزان رضایت شرکت کنندگان نیز افزود: به نظر می رسد اگر ظرفیت افزایش پیدا نماید خیلی بهتر است. مدرسان این دوره مجرب بوده و به لحاظ حرفه‌ای و هم محتواهایی که ارائه شد محتواهای مناسب و به روزی بودند. این دوره  طی دو هفته برگزار شد ولی اهل رسانه انتظار داشتند که  تعداد ساعت‌ها و تعداد روزها در هفته کمتر باشد ولی طول دوره بیشتر باشد. در مجموع دوره مقدماتی خوب، مفید و تاثیرگزار بوده و باعث شد دانش آنها ارتقا پیدا کند.

رئیس گروه رسانه درباره محتوای دوره و دانش و توانایی اساتید برگزارکننده آن نیز خاطرنشان کرد:  واکنش مخاطبانی که شرکت کرده بودند خوب بوده و نگاه مثبتی به دوره آموزشی داشتند. همچنین میزان تسلط دانش و تجربه بعضی اساتید محترم خوب و عالی بودند.

 

او ادامه داد: برای برگزاری دوره مشابه برای سال آینده پیش بینی کردیم که  دوره پیشرفته روزنامه نگاری برگزارکنیم. برگزاری این دوره ها و دوره مشابه می تواند کمک شایانی به استان البرز که حدود 500 نفر خبرنگار و اهل رسانه ای دارد، باشد. ما در این دوره مقدماتی توانستیم 30 نفر آموزش دهیم قطعا اگر این دوره ها را بیشتر برگزار شود به توانمندسازی اهالی رسانه‌ها کمک  شایانی خواهد شد.

 طاهری در پایان پیشنهاد داد: برای بهبود در رویۀ برگزاری اگر امکان برگزاری یک اردوی آموزشی برای خبرنگاران و اهل رسانه فراهم شود، بسیار عالی و کاربردی‌تر خواهد بود. چرا که عده‌ای از خبرنگاران به‌دلیل تنظیم خبر جلسات و نشست‌هایی که در نوبت صبح برگزار می‌شد، نمی‌توانستند در کلاس‌های صبح شرکت کنند.

لازم به ذکر است دوره روزنامه‌نگاری مقدماتی با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان البرز از تاریخ 1بهمن تا 27 بهمن  طی روزهای شنبه تا پنجشنبه برگزارشده است. در این دوره دروس روابط عمومی، شیوه نگارش در مطبوعات، خبرنویسی، تکنیک‌های مصاحبه،گزارش‌نویسی، توسط دکترمصطفی آجرلو، دکتر علیرضا حسینی پاکدهی، استان فریدون صدیقی، دکتر حمیدرضا مدقق تدریس شد. همچنین به شرکت کنندگانی که در آزمون دوره نمرۀ قبولی کسب کنند، گواهی‌نامه معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

تعداد بازدید : ۱,۷۴۹
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۵:۰۵
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید