دوشنبه / ۷ فروردین ۱۴۰۲ / ۱۴:۴۴
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۵۵۱۳
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها:

روزنامه نگاری پیشرفته به استان اصفهان بازگشت

روزنامه نگاری پیشرفته به استان اصفهان بازگشت
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۴:۴۴
دوره آموزشی روزنامه نگاری تکمیلی پس از گذشت   به 12 سال به همت دفتر مطالعات و برنامه ریزی رسانه ها مجددا در استان اصفهان برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها- این دفتر هدف از برگزاری دوره آموزشی روزنامه نگاری پیشرفته ارتقای دانش حرفه‌ای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای تعریف کرده است، از همین رو در استان‌ اصفهان طی سه هفته اقدام به برگزاری آن نموده است.

طی مصاحبه با ناصر بهروان، مدیر خانه مطبوعات استان اصفهان او با تاکید بر لزوم گذراندن دوره مقدماتی برای فعالان رسانه ای به منظور حضور دردوره تکمیلی گفت: همه مخاطبان این دوره عضو خانه مطبوعات استان بوده و در سال‌های گذشته موفق به گذراندن دوره مقدماتی روزنامه نگاری شده‌اند.

 او در زمینه استقبال از این دوره تصریح کرد:  از سال گذشته در خواست‌های متعددی برای برگزاری دوره تکمیلی روزنامه نگاری داشتیم و خبرنگاران رسانه های استان در خواست های متعددی داشتند تا از دانش اساتید این دوره استفاده کنند اما متآسفانه ظرفیت کلاس اجازه نمی داد که دیگر همکاران حضور داشته باشند.

بهروان درخصوص میزان رضایت شرکت کنندگان نیز افزود: میزان استقبال از این دوره بیش از نفراتی بود که انتظار داشتیم و همکاران ازآن رضایت کامل داشتند. امیدواریم به سطح سواد رسانه ای شرکت کنندگان کمک شایانی شده باشد.

مدیر خانه مطبوعات درباره محتوای دوره و دانش و توانایی اساتید برگزارکننده آن نیز خاطرنشان کرد:  باتوجه به استفاده از اساتید روزنامه نگاری با تجربه و متخصص فن رسانه، محتوای خوبی ارائه شده است. اساتید این دوره با توجه به شناخت قبلی، از مجرب‌ترین و فنی‌ترین روزنامه نگاری ایران  بوده که تجربه روزنامه نگاری در داخل و خارج کشور را داشته‌اند.

او ادامه داد: به‌نظر می رسد با توجه به تغییراتی که در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه ها انجام شده‌است، آینده روشنی در پیش رو خواهیم داشت و امیدواریم در سال‌های آینده این همکاری در همه استان‌ها فراگیر شود و  بتوانیم هر فصل از دانش اساتید اهل فن استفاده کنیم.

 بهروان در پایان پیشنهاد کرد: با وجود تعداد و نیاز خبرنگاران  به بروزرسانی اطلاعات خود، پیشنهاد می‌کنم  دفتر مطالعات  و برنامه ریزی رسانه‌ها، برنامه‌ای مشخص برای هر استان داشته باشند تا همکاران بتوانند برای برگزاری دوره ها و کارگاه های تخصصی برنامه‌ریزی کنند.

لازم به ذکر است دوره روزنامه نگاری تکمیلی با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان اصفهان از تاریخ 27 بهمن تا 12 اسفند طی روزهای پنجشنبه و جمعه برگزار شده است در این دوره دروس تخصصی گرافیک و صفحه آرایی، عکاس خبری و کارگاه عملی روزنامه نگاری توسط محمود مختاریان، محمود عبدالحسینی و مجید رضائیان تدریس شد همچنین به شرکت کنندگانی که دوره را با موفقیت طی کرده‌اند گواهی نامه معتبر از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعطا می شود.

تعداد بازدید : ۲,۱۰۰
(دوشنبه ۷ فروردین ۱۴۰۲) ۱۴:۴۴
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید