شنبه / ۲۱ فروردین ۱۴۰۰ / ۱۱:۴۰
سرویس : دفتر مطالعات
کد خبر : ۱۴۹۸۲
گزارشگر : ۲۳۷۷۳
سرویس دفتر مطالعات
دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها برگزار می‌کند:

نشست تخصصی کارکرد رسانه‌ها در پوشش انتخابات ریاست جمهوری

نشست تخصصی کارکرد رسانه‌ها در پوشش انتخابات ریاست جمهوری
(شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰) ۱۱:۴۰

 

 

نخستین هم‌اندیشی تخصصی از سلسله نشست‌های رسانه و انتخابات ریاست جمهوری 1400 با عنوان کارکرد رسانه‌ها در پوشش انتخابات ریاست جمهوری  روز دوشنبه 23 فروردین ماه 1400 از ساعت 10 الی 11:30در دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسانه‌ها به صورت ویدئو کنفرانس برگزار می‌شود. امروزه رسانه‌ به بخش جدایی‌ناپذیر زندگی فردی تبدیل شده و جزئی از ساختار سیاسی، اجتماعی و فرهنگی جامعه محسوب می‌شود؛ بر همین اساس رسانه‌ در عرصه انتخابات از یک سو می‌تواند خواسته‌ها، انتظارها و دیدگاه سیاسی و اجتماعی آنان را به نامزدها و مسوولان انتقال و از سوی دیگر تاثیر مردم در سیاست‌ها و فعالیت‌های کشور را نشان دهد تا حس اعتماد و اطمینان بین مردم و مسوولان افزایش یابد. نقش تاثیرگذار رسانه‌ها در خصوص حضور آگاهانه و حداکثری مردم در انتخابات نیز برکسی پوشیده نیست و همگان بر این امر تاکید دارند که وظیفه رسانه‌ها تشویق مردم به حضور آگاهانه و پرشور در عرصه انتخابات در این موقعیت حساس سیاسی است. اما نقش محوری رسانه در این عرصه به عنوان یک مولفه اثرگذار در انتقال زمینه های نشاط ایجاد شده از سوی مجریان و متولیان امر برگزاری انتخابات از یکسو و تبیین اهمیت شرکت در این عرصه سرنوشت ساز از سوی دیگر  به نوبه خود می تواند در رونق بخشی به فضای انتخابات موثر افتد.

محور های مورد بحث:

-بررسی باید‌ها و نباید‌های رسانه در پوشش اخبار انتخابات ریاست جمهوری 1400

-واکاوی نقش رسانه‌ها در انتخابات ریاست جمهوری

-شناسایی عوامل موثر بر موفقیت رسانه‌ها در پوشش خبری انتخابات ریاست جمهوری 1400

سخنرانان:

- جناب آقای دکتر علی متقیان : مدیر عامل خبرگزاری ایسنا

 -جناب آقای محمد رضا نوروزپور : مدیر عامل خبرگزاری ایرنا

- سرکار خانم دکتر گیتا علی‌آبادی ، مدیرکل دفتر مطالعات و برنامه‌ریزی رسا‌نه‌ها

تعداد بازدید : ۴,۲۰۵
(شنبه ۲۱ فروردین ۱۴۰۰) ۱۱:۴۰
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید