اخبار

برگزاری پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در میناب

برگزاری پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در میناب
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب: پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در میناب با محوریت برنامه ریزی عید غدیر خم برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فر هنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، پنجاه و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب و با ریاست آیت الله محسن ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب، رادمهر معاون استاندار و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی و با حضور سایر اعضا با محوریت برنامه ریزی گرامیداشت دهه ولایت و امامت (قربان تا غدیر) و تشریح و تبیین قرارگاه شهید آوینی در محل سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب گفت: تبیین واقعه غدیر از ضروریات جامعه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب بیان داشت: امام‌شناسی و افزایش معرفت در جامعه و تبیین واقعه غدیر از ضروریات امروز جامعه است و باید محتوای غدیر، ولایت، امامت، حاکمیت و راهبری بشریت برای مردم تبیین شود.

وی عنوان کرد: ترویج فرهنگ غدیر برای نسل‌های آینده یک تکلیف است و در شرایط کنونی باید از ظرفیت فضای مجازی و فضاسازی شهر و روستاها برای معرفی جایگاه غدیر استفاده کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی میناب در ادامه بیان نمود: شورای فرهنگ عمومی این شهرستان بعنوان قرارگاه فرهنگی و با وجود ظرفیت های که در زمینه های فرهنگی، هنری و قرآنی دارد می‌تواند برای تمامی مراسم‌های بزرگ ملی و مذهبی نقشه راهی جامع و راهبردی تهیه و تدوین و طبق این نقشه فرهنگی برنامه ها ملی و مذهبی برگزارشود.  

در ادامه مصطفی کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از همکاری دستگاه های اجرایی در اجرای مصوبات این شورا به قرائت دستورکار جلسه پرداخت و گفت: عید غدیر از اهمیت ویژه‌ای در تاریخ و فرهنگ اسلام برخوردار است، این رویداد مهم، به شیعیان به عنوان یکی از مهمترین اعیاد و روزهای پر فضیلت تلقی می‌شود.

وی با بیان اینکه گرامیداشت ایام عید امامت و ولایت امروز بیشتر از ایام و مناسبت‌های دیگر در بین مردم و جوانان حائز اهمیت است، افزود: ما در اسلام هر آنچه داریم از برکت غدیر خم است چرا که اگر این واقعه عظیم و تاریخی اسلام در غدیر خم نبود امروز شاید شاهد سایر مناسبت‌های مذهبی نیز نبودیم.

در ادامه رادمهر معاون استاندار و فرماندار ویژه میناب ضمن تشکر  و قدردانی از عوامل برگزاری برنامه های فرهنگی و هنری و قرآنی در دهه کرامت گفت: واقعه غدیرخم مهم ترین واقعه در تاریخ اسلام است و تنها به مذهب تشیع تعلق ندارد و بخاطرمفهوم ژرف و عمیقش در تعیین مسیر اسلام اثرگذار بوده است.

فرماندار شهرستان میناب گفت: اهمیت واقعه غدیر فراتر از آن است که بتوان آن را با برگزاری یک آیین به افراد معرفی کرد، بلکه باید ابعاد حادثه غدیر را که شالوده و اساس تفکر شیعه است به درستی تبیین و فرهنگ آن را در جامعه نهادینه کرد.

۱۹ خرداد ۱۴۰۳ ۱۱:۳۲
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |