اخبار

برگزاری پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب

برگزاری پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی میناب از برگزاری پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری ویژه این شهرستان خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، پنجاه و دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع هماهنگی برگزاری جشن های مردمی زیر سایه خورشید با حضور خدام حرم مطهر رضوی، راهکارهای مناسب جهت فرزند آوری و افزایش رشد و جوانی جمعیت و تحقق راهکاری تحقق شعار سال در شهرستان به ریاست حضور حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی رئیس شورای فرهنگ عمومی و امام جمعه، محمد رادمهر سرپرست فرمانداری ویژه  و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب و سایر اعضای شورای فرهنگ عمومی در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار شد.

در ابتدای این جلسه حجت‌الاسلام محسن ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک دهه کرامت به اعضای شورای فرهنگ عمومی به موضوع بحث افزایش رشد و جوانی جمعیت پرداخت و به فرمایشات رسول اکرم صلی الله علیه و آله و سلم در مورد احترام به فرزندان اشاره کرده و گفت: به فرزندان خود احترام بگذارید و با آداب و روش پسندیده با آنها معاشرت نماید.

وی با بیان اینکه عدم آگاهی والدین از تبعات پیامدهای تک فرزندی عامل اصلی رواج این پدیده در جامعه است، گفت: با توجه به صنعتی شدن جوامع شهرنشینی شاهد تغییرات خانواده از نوع خانواده گسترده به خانواده هسته‌ای شدیم که این تغییر سبک زندگی سبب ظهور پدیده تک فرزندی شد و جامعه به سمت تک فرزندی گرایش پیدا کرده است، لذا می‌طلبد که نهادهای فرهنگی با ارائه راهکارها و سیاست‌های تشویقی در رشد جمعیت نقش بسزایی ایفا نمایند.

امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان با اشاره به اهمیت تحقق شعار سال گفت: بهترین راهکار تحقق شعار سال که توسط مقام معظم رهبری مطرح شده که این موضوع یک مسئله راهبردی برای کشور و مسولان اجرایی و نهادهای فرهنگی  به حساب می آید باید تمامی مسئولان کشور همت نمایند موانع های مشارکت مردمی در بخش تولید در سطح کشور کاهش نمایند.

 در ادامه مصطفی کریمی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با قرائت دستور کار گزارشی از اجرای مصوبات جلسه گذشته ارائه کرد و گفت: با توجه به پیامدهای منفی کاهش جمعیت در زندگی خانواده ها و اثرات منفی سالمندی و پیری جمعیت در طی سال‌های آینده باید اقداماتی در راستای فرهنگ‌سازی و اصلاح و نگرش مردم نسبت به فرزندآوری صورت گیرد.

کریمی گفت: جهت گرامیداشت دهه کرامت 30برنامه های فرهنگی، هنری و قرآنی دراین شهرستان پیش بینی شده است که این برنامه ها با حضور خدام حرم مطهر رضوی و با حضور مسئولان و مردم درسطح شهر و روستا برگزارمی گردد.

محمد رادمهر سرپرست فرمانداری و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی گفت: نقش عوامل اقتصادی در مورد فرزندآوری مهم است و باید مشکلات معیشتی مردم برطرف شود.

رادمهر به اهمیت جلسات و مصوبات شورای فرهنگ عمومی اشاره کرد و گفت: شورای فرهنگ عمومی یک قرارگاه فرهنگی و راهبردی است و اعضای شورای فرهنگ عمومی باید به جلسات و مصوبات این شورا اهتمام ویژه ای داشته باشند.

گفتنی است: در پایان اعضای جلسه در مورد دستور کارجلسه و موضوع هماهنگی برگزاری جشن های مردمی در قالب 30 برنامه فرهنگی، هنری و قرآنی با حضور خدام حرم مطهر رضوی به تبادل نظر پرداختند.

۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ ۱۳:۵۶
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |