اخبار

یکصد وسیزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان وبلوچستان برگزار شد

یکصد وسیزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان وبلوچستان برگزار شد
یکصد وسیزدهمین نشست شورای فرهنگ عمومی سیستان وبلوچستان ،با دو دستور کار ارائه گزارش و بررسی راهکارهای انجام اقدامات جهاد تبیین در دستگاه‌های اجرایی و نیز انتخاب اعضای حقیقی شورای فرهنگ عمومی استان برگزار شد.معط
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاد اسلامی سیستان بلوچستان، نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان در این جلسه ضمن تبریک اعیاد شعبانیه عنوان کرد: جهاد تبیین یک بحث گسترده و نیازمند کار و تلاش گروه‌های مختلف است و باید ضمن استقبال از افراد و گروه‌هایی که در حوزه جهاد تبیین به فعالیت می‌پردازند به دنبال باشیم متولی کار را مشخص کنیم تا بتواند امورات را جهت دهی و تقسیم کار کند.
آیت‌الله محامی افزود: طبعأ شورای فرهنگ عمومی با توجه به جایگاهی که دارد می تواند در این حوزه به عنوان متولی کار قرار گیرد و باید گروه‌های فعال در حوزه جهاد تبیین را دعوت و به دنبال همراهی، هم‌افزایی و همکاری باشد و از طرف دیگر گروه‌ها و سایر دستگاه‌های فعال در حوزه جهاد تبیین نیز باید این همراهی را با شورای فرهنگ عمومی استان داشته باشند.
امام جمعه زاهدان بیان داشت: در بحث جهاد تبیین باید به سراغ ابعاد مختلف رفته و آن را بیان کنیم از جمله دستاوردهای نظام و انقلاب که یک محور ملی و بین‌المللی است و محور دیگر بیان خدمات دستگاه‌ها در سطح کشور و استان است چرا که بسیاری از خدمات در سطح کشور و استان توسط دستگاه‌های مختلف صورت می‌گیرد اما به شیوه مطلوب اطلاع‌رسانی نمی‌شود.
وی افزود: محور دیگر کار پاسخگویی به شبهات است که دارای دامنه وسیعی است از جمله دستاورد‌ها و کارآمدی نظام تا اصل اسلام که دشمن به دنبال این است تا ریشه‌های اعتقادی، مسائل انقلاب و فرهنگ خانواده را تحت تاثیر قرار دهد.
وی اذعان داشت: برگزاری نشست‌های هم اندیشی پاسخ به شبهات دانش‌آموزان و دانشجویان برای معلمان و اساتید دانشگاه نیز از محورهای مهمی است که باید دنبال شود.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان گفت: محور دیگر کار سبک زندگی ایرانی و اسلامی است که مورد تاکید مقام معظم رهبری و شامل عرصه‌های مختلف از جمله خانواده، ازدواج، طلاق، تربیت فرزندان و... می‌باشد و نیازمند تبیین است.
آیت‌الله محامی اذعان داشت: مبانی دینی و اسلامی از محورهای دیگر جهاد تبیین است چرا که مباحث اعتقادی و اخلاقی ما تحت تاثیر قرار گرفته و باید در این حوزه نیز برنامه ریزی داشته باشیم.
وی خواستار تلاش برای ارتقا سطح فکر و عقلانیت و قدرت تحلیل مخاطب شد و گفت: گاهی تنها به حل مسئله کمک می شود اما باید شیوه حل مسئله را به مخاطب آموزش دهیم تا خود بتواند با فراگیری فرمول‌های کار به تنهایی قادر به حل مسئله‌های مختلف باشد.
امام جمعه زاهدان گفت: انتخابات نیز از مسائل مهم و یکی از مصادیق جهاد تبیین است و باید همه دستگاه‌ها با حداکثر توان مردم را به مشارکت آگاهانه در انتخابات دعوت کنند و به بیان معیارهای انتخاب بپردازند و باید گزارش عملکرد دستگاه‌ها در این حوزه نیز به شورای فرهنگ عمومی استان ارائه شود.
وی افزود: یکی از مواردی که باید مورد توجه قرار گیرد گسترش فعالیت‌هاست و باید از فرصت‌های مختلف جهت پرداختن به جهاد تبیین استفاده شود.
امام جمعه زاهدان گفت: ارائه پیشنهاد و مدل‌های کار نیز باید در قالب کارگروه‌ها مشخص شود که طبعا برخی از پیشنهادات توسط سایر دستگاه‌ها دنبال و برخی نیز به صورت تخصصی به دستگاه‌های مربوطه ارجاع خواهد شد.
وی عنوان کرد: در گام بعد باید دستگاه‌ها ترغیب و تشویق شده و سپس به دریافت گزارش و ارزیابی عملکرد بپردازیم تا عملکرد دستگاه‌ها در حوزه جهاد تبیین یک محور عنده در ارزیابی هر یک از دستگاه‌ها باشد.
نماینده ولی‌فقیه در سیستان و بلوچستان اظهار داشت: برگزاری نمایشگاه، برگزاری دوره‌های آموزشی، طراحی مسابقات، اردوهای پیشرفت و انجام کار هنری از جمله مدل‌های کاری است که باید در فهرست شده و تقسیم کار صورت گیرد.
لازم به ذکر است در بخش دوم این جلسه پس از رأی گیری از میان گزینه‌های پیشنهادی سه نفر به عنوان اعضای حقیقی به جمع شورای فرهنگ عمومی استان اضافه شدند.
۲۶ بهمن ۱۴۰۲ ۱۱:۰۲