اخبار

نشست هم اندیشی فعالان رسانه جنوب کرمان با موضوع انتخابات برگزار شد

نشست هم اندیشی فعالان رسانه جنوب کرمان با موضوع انتخابات برگزار شد
نشست هم اندیشی با فعالان رسانه جنوب کرمان از مصوبات دهمین نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان در سال جاری به منظور افزایش میزان مشارکت در انتخابات برگزار شد.

نشست هم اندیشی فعالان رسانه جنوب کرمان با موضوع انتخابات و با حضور امام جمعه جیرفت، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان، فرماندار شهرستان جیرفت و اصحاب رسانه در سالن کنفرانس اداره کل برگزار شد.

حجت الاسلام میثم تارم امام جمعه جیرفت در این نشست افزود: در رژیم شاهنشاهی که مورد حمایت غربی ها هم بود تصمیم هایی در تهران گرفته می شد و بسیاری از نمایندگان اهل حوزه انتخابیه نبودند.

امام جمعه جیرفت گفت: مدعیان غربی دم از دموکراسی می زنند، اما از انتخابات در ایران نگران هستند، زیرا خوب می‌دانند آزادي و دموکراسی واقعی در جمهوری اسلامی است.

وی با تاکید بر ضرورت قدر دانستن نعمت جمهوری اسلامی که با ریخته شدن خون هزاران شهید به ثمر رسیده و به کار خود ادامه داده است، گفت: راهپیمایی ۲۲ بهمن امسال حساسیت خاصی دارد و زمینه ساز حضور در انتخابات است.

امام جمعه جیرفت افزود: مردم با همان بصیرت و هوشیاری هیچ وقت انقلاب را تنها نگذاشته‌اند، این بار هم در راهپیمایی ۲۲ بهمن و انتخابات حضور حداکثری خواهند داشت.

حجت الاسلام تارم تاکید کرد: همین تحریم‌های ظالمانه نشان داده دشمنان با مردم هم دشمنی دارند و خیرخواه ما نیستند.

جزییات تایید نامزدها در جیرفت و عنبرآباد

احمد بلندنظر فرماندار جیرفت نیز در این نشست گفت: با تایید ۲ نفر دیگر از نامزدهای نمایندگی مجلس شورای اسلام در حوزه جیرفت و عنبرآباد تعداد این نامزدها به ۲۹ افزایش یافت.

اظهار کرد: انتخابات سرمنشا تحولات در سرنوشت مردم است و رسانه به عنوان رکن چهارم دمکراسی می‌تواند در انتخابات تاثیرگذار باشد و موجب افزایش مشارکت شود.

وی تاکید کرد: مشارکت حداکثری قدرت چانه‌زنی ما در مقابل کشورهای خارجی را بیشتر می‌کند و استحکام جامعه را افزایش می‌دهد.

بلندنظر ادامه داد: دشمنان هم در رسانه‌هایشان تلاش می کنند مردم در انتخابات حضور پیدا نکنند.

وی همچنین از رسانه‌ها خواست به انتخاب مردم بر اساس شاخصه ها کمک کنند تا شایسته‌ترین افراد به مجلس شورای اسلامی راه یابند.

فرماندار جیرفت اضافه کرد: محتواهای زیادی در فضای مجازی تولید می‌شود اما رسانه‌های رسمی در این زمینه تخصص بالاتری دارند و می توانند تولیدات فاخری داشته باشند.

وی با بیان اینکه مرکز تصمیم سازی کشور قوه مقننه است تاکید کرد: اگر مشارکت پایین باشد موجب روی کار آمدن افراد ضعیف می‌شود.

بلندنظر درباره آمادگی هیات اجرایی در این حوزه انتخابیه یادآور شد: کمیته‌های تخصصی تشکیل شده و جلسات برقرار است، به دنبال رفع موانع و توسعه زیرساخت‌ها نیز هستیم.

بلندنظر افزود: مشکلات و معایب محل‌های اخذ رای از نزدیک بررسی شده و تمهیدهای لازم را به انجام می‌رسانیم.

وی گفت: در حوزه جیرفت و عنبرآباد ۲۲۶ شعبه اخذ رای داریم که ۱۲۰ شعبه ثابت و ۱۰۶ شعبه سیار است.

بلندنظر با بیان اینکه ۹۱ شعبه شهری و ۱۳۵ شعبه روستایی است افزود: برای برگزاری انتخابات سالم هم قسم شده‌ایم و همه توان خود را برای برگزاری انتخابات سالم می‌گذاریم.

۱۸ بهمن ۱۴۰۲ ۱۴:۱۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |