اخبار

کارگروه‌های مشارکت در انتخابات ، در تمامی حوزه‌های مردمی و اجرایی فعال شود.

کارگروه‌های مشارکت در انتخابات ، در تمامی حوزه‌های مردمی و اجرایی فعال شود.
نماینده ولی‌فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام‌جمعه شهرکرد تشکیل کارگروه‌های مشارکت در انتخابات در تمامی حوزه‌های اجرایی و مردمی را ضروری دانست و گفت: تلاش برای جذب مشارکت زمانی اثرگذار است که رضایت مردم فراهم شود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی چهارمحال و بختیاری، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی این استان که در روز چهارشنبه 27 دیماه 1402 با حضور اعضای این شورا در سالن اجتماعات دفتر امام‌جمعه شهرکرد برگزار شد، افزود: انتخابات یک آزمون و مسئله مهم و ریشه‌ای برای تقویت اسلام و نظام جمهوری اسلامی است و به عنوان رکن جمهوریت نیز شناخته می‌شود و اگر مبنا آن است که این رکن مستحکم شود باید امور با نگاهی معنوی و توحیدی و نشأت گرفته از خلقیات صالحان، علما و اولیای دین پیش برود.

وی در ادامه وظیفه دولت‌مردان و مدیران دستگاه‌های اجرایی را در مسئله انتخابات مهم خواند و تصریح کرد: لازم است مطالبات و توقعات مردمی در مناطق مختلف مورد بررسی قرار گیرد و مسئولان رفت‌وآمدهای بیشتری با مردم داشته باشند و هر آنچه در توان دارند برای پاسخگویی به درخواست‌های مردمی به کار گیرند.

نکونام ادامه داد: اگر به مطالبات مردمی به درستی پاسخ داده نشود و امیدی که به واسطه حرکت مسئولان می‌تواند شکل گیرد به ثمر ننشیند هر آنچه برای جذب مشارکت انجام شود،جواب نمی‌دهد و تبلیغات در این زمینه زمانی اثرگذار است که مردم آثار آن را در میدان و جامعه بینند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری همچنین بر لزوم تشکیل کمیته‌های مشارکت در تمامی نهادها و دستگاه‌های اجرایی و مراکز نقش‌آفرین تأکید کرد و گفت: این کمیته‌ها و کارگروه‌ها باید متعدد و فعال و به ویژه مردمی باشد، در هر محله، مسجد و هیئات مذهبی و صنفی می‌توان این کارگروه‌ها را ایجاد کرد که موضوع مهم در این رابطه آن است که مباحث مطرح شده در این کارگروه‌ها و کمیته‌ها در میدان عمل قرار گیرد و آثار تبیینی و تحول فکری آن به نتیجه برسد.

نماینده ولی فقیه در استان و رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری از آموزش‌وپرورش و دانشگاه‌ها به عنوان دستگاه‌هایی نام برد که می‌توانند در بحث انتخابات نقش‌آفرینی ویژه‌ای داشته باشند و ادامه داد: با برگزاری کرسی‌های آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، زمینه فعالیت مؤثر مراکز آموزش عالی در جریان انتخابات فراهم شود.

وی ظرفیت و توان بزرگان طوایف برای اغناسازی و تبیین انتخابات را نیز یادآور شد و افزود: مسئولان در حوزه نظارتی، اقدامات اطمینان بخش مدنظر خود را پیش ببرند و در کنار آن، سران و بزرگان طوایف را به عنوان مسئولان کارگروه‌های مشارکتی فعال کنند که در این حوزه، معاونت فرهنگی دفتر امام‌جمعه شهرکرد هم می‌تواند کمک‌کننده باشد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری در بخش دیگری از سخنان خود خطاب به شهرداری‌های استان گفت: این مجموعه باید خود را موظف به اقدام عملی در جریان انتخابات بداند چرا که برنامه‌های آنان در مناطق مختلف به روشنی دیده می‌شود، همچنین لازم است شوراهای اسلامی شهر و روستا نیز به صورت ویژه نقش خود را در این رابطه ایفا کنند.

نکونام با اشاره به فرمایش اخیر مقام معظم رهبری درباره نقش مردم در پیاده کردن مبانی اسلام اظهار داشت: با فراهم کردن رضایت مردم در امور مختلف می‌توان حضور و همراهی آنان را در صحنه‌های مهم به عنوان پشتوانه نظام اسلامی رقم زد.

وی تقویت امید میان مردم و پرهیز از صحبت‌های مأیوسانه را مورد تأکید قرار داد و افزود: با شناختی که از مردم در وقایع و صحنه‌های مختلف به دست آمده است بدون شک انتخابات خوبی نیز در اسفندماه امسال شکل خواهد گرفت.

گفتنی است، در نهمین نشست شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری، تعدادی از اعضا درباره اجرای طرح چهره به چهره برای جذب مشارکت عمومی در انتخابات، امکان برگزاری مناظرات انتخاباتی در فضای دانشگاهی و پاسخگویی به سؤالات جامعه نخبگانی، تشکیل قرارگاه جهاد تبیین با رویکرد انتخابات و توجه به ظرفیت‌های فضای مجازی در اطلاع‌رسانی فرآیند انتخاباتی، نظراتی را بیان کردند.

۱ بهمن ۱۴۰۲ ۰۹:۲۹
https://chb.farhang.gov.ir/fa/news/728963/%da%a9%d8%a7%d8%b1%da%af%d8%b1%d9%88%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b4%d8%a7%d8%b1%da%a9%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%a7%d9%86%d8%aa%d8%ae%d8%a7%d8%a8%d8%a7%d8%aa-%d8%af%d8%b1-%d8%aa%d9%85%d8%a7%d9%85%db%8c-%d8%ad%d9%88%d8%b2%d9%87-%d9%87%d8%a7%db%8c-%d9%85%d8%b1%d8%af%d9%85%db%8c-%d9%88-%d8%a7%d8%ac%d8%b1%d8%a7%db%8c%db%8c-%d9%81%d8%b9%d8%a7%d9%84-%d8%b4%d9%88%d8%af |