اخبار

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان:

انتخابات دو اصل اسلامیت و جمهوریت را در بر می‌گیرد

انتخابات دو اصل اسلامیت و جمهوریت را در بر می‌گیرد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان با تاکید بر لزوم مشارکت حداکثری در انتخابات گفت: انتخابات دو اصل اسلامیت و جمهوریت را در بر می‌گیرد و با شکوه و حضور حداکثری باید برگزار شود.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی روز سه شنبه در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان اظهار داشت: مساله اسلامیت و جمهوریت در انتخابات وجود دارد و در بحت مجلس خبرگان، افرادی تعیین می‌شوند که در انتخاب ولی فقیه که نماد اسلامیت نظام است، نقش دارند و شاکله انتخاب مردمی نیز نماد جمهوریت است و به این ترتیب، انتخابات اصول اسلامیت و جمهوریت را در برمی‌گیرد.

وی با اشاره به اینکه افراد مردد برای حضور در انتخابات که همان قشر خاکستری هستند تصریح کرد: قشر خاکستری با تبیین دستاوردها و رفع شبهات پای صندوق رای می‌آیند.

وی با تاکید بر اینکه بسیاری از شبهات با گفتمان حل می‌شود بر ضرورت حضور در بین جوانان و دانشجویان برای رفع شبهات آنها به منظور مشارکت در انتخابات تاکید و اظهار داشت: درصدی از جامعه به اصطلاح "رای‌ندهندگان" هستند و لازم است روی آنان کار شود زیرا شاید در گذشته روی این قشر کار نمی‌شد.

وی ادامه داد: بین رای‌دهندگان و رای‌ندهندگان، درصد بالایی را قشر خاکستری تشکیل می دهند که حضورشان تا حدود زیادی به تبیین دستاوردهای نظام وابسته است و اگر از آثار اقدام‌ها مطلع باشند، حتما پای صندوق رای می‌آیند.

امام جمعه سمنان بیان کرد: کارهای خوبی در کشور در حال انجام است و در سطح کلان بر اساس آمارهای نهادهای جهانی، ایران رویکرد مثبت اقتصادی دارد.

وی با بیان اینکه اولویت همه باید جهاد تبیین در موضوع انتخابات باشد، افزود: خروجی برنامه های دستگاه های اجرایی در بحث انتخابات باید به رفع شبهات کمک کند و حالت گفتمانی داشته باشد.

مطیعی به رویکرد فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان در نکوداشت مفاخر استانی اشاره و خاطرنشان کرد: نکوداشت مفاخر زنده در استان سمنان نظیر آیت‌الله سیدمحمد شاهچراغی مدنظر باشد.

وی به ۱۷ دی سالروز کشف حجاب رضاخانی و همچنین حضور برخی مفاخر موثر در تقویت بنیه دینی مردم استان سمنان اشاره کرد و افزود: افرادی به خاطر همین موضوع کشف حجاب، به سمنان تبعید شده بودند که علامه حائری سمنانی از آن جمله هستند و از دیگر بزرگان نیز شیخ محمدعلی نجات است که ۳۰ سال در سمنان بود.

وی اضافه کرد: برخی بزرگان که مفاخر مقابله با کشف حجاب بودند و در سمنان سالها خدمات فرهنگی داشتند، نیاز است بزرگداشتی برای آنان برگزار شود.

ویامام جمعه سمنان به وجود برخی آیین ها در فرهنگ بومی مردم استان سمنان اشاره و خاطرنشان کرد: این آیین ها بیشتر جنبه نشاط‌آفرینی داشته است و برای امروز این آیین ها پیوست فرهنگی نیاز دارند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان با اشاره به تلاش دشمنان برای دین‌زدایی از بسیاری از شئونات فرهنگی، تاکید کرد: بایدمراقبت کرد از رویدادها و اماکن فرهنگی برای دین‌زدایی استفاده نشود که راهکار در این مسیر تعریف پیوست فرهنگی است.

سیدمجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، سیدمحمدرضا هاشمی استاندار و جمعی از مدیران دستگاه های فرهنگی و اجتماعی در نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان حضور داشتند.

رونمایی از کتاب دیوان ضیاءالمومنین «نورنامه» سروده خان‌بی‌بی بیگم نیشابوری زندی به همت علی عین‌علی و تقدیر از تعدادی از خادمان فرهنگی از دیگر برنامه‌های نشست شورای فرهنگ عمومی استان سمنان بود.

۱۹ دی ۱۴۰۲ ۰۷:۵۱
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |