اخبار

برگزاری هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان

برگزاری هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان
هفتاد و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بندرعباس، استاندار هرمزگان، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان و دیگر اعضا در سالن دانشگاه آزاد جزیره هرمز برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، حجت الاسلام محمد عبادی زاده نماینده ولی فقیه و امام جمعه بندرعباس در ابتدا ضمن تبریک ماه رجب و ولادت امام باقر (ع) گفت: اعضای این شورا باید در جلسات شورا حضور موثر داشته باشند و جلسه باید رسمیت پیدا کند تا مصوباتی داشته باشد.

وی خواستار متناسب بودن جلسات با توجه به نیاز های فرهنگی و اجتماعی استان شد و بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی می تواند در همه حوزه ها اثر گذار باشد.

ایشان گفت: اعضای این شورا باید مصوبات را جدی بگیرند و در بحث تولید محتوا همه اعضای این شورا مشارکت کرده و مصوبات آن اطلاع رسانی شود.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه عنوان کرد: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در خصوص توجه به جزیره هرمز که به جزیره شهدا نامگذاری شده است، تلاش ما را مضاعف می کند که در زمینه فرهنگی و معیشت مردم در اولویت قرار داده و نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام نماییم.

در ادامه مهدی دوستی استاندار هرمزگان بیان نمود: یکی از دلایل اهمیت هرمز حضور مسئولان کلان کشوری در این جزیره و دغدغه مندی آنها نسبت به آن است. اهمیت موضوع برای مسئولان روشن است و حضور ما نیز برخواسته از این موضوع می باشد.

دوستی گفت: حضور مسئولان کلان کشوری در این جزیره نشان از دغدغه مسئولان برای رشد در همه زمینه ها در این جزیره می باشد و در عرصه تقسیمات کشوری ما درخواست شهرستان را برای جزیره هرمز داده ایم.

نایب الرئیس شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان بیان داشت: در بحث مسئولیت های اجتماعی هزینه های خوبی در این جزیره شده است و پایه های تمدنی ما می تواند نقش بسزایی در ارتقای شاخص های فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و ... داشته باشد.

در پایان اسمعیل جهانگیری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان ضمن خیر مقدم به اعضای جلسه گفت: جزیره هرمز، هویت آن شهداست به ویژه ام الشهدا فاطمه نیک که خانواده اش در راه انقلاب جانفشانی کردند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان گفت: جزیره هرمز سابقه استکبار ستیزی را در کارنامه خود دارد و نمونه آن رزمندگانی همچون موسی درویشی است که تمام قد از هویت انقلاب و نظام دفاع نمودند و در این راه جانفشانی کردند.

 گفتنی است: در پایان این جلسه مصوبات ذیل به تصویب اعضای شورا رسید.

راه اندازی قرارگاه فرهنگی و اجتماعی زیر نظر امام جمعه جزیره هرمز و مدیران ارشد استانی.

ارتقای زیر ساخت های فرهنگی جزیره از جمله ساخت مجموعه چند منظوره مورد توجه قرار گیرد.

مشارکت دستگاه های اجرایی جهت ساخت و نصب نمادها و المان های جزیره هرمز.

بررسی موضوع طرح جامع تحول جزیره هرمز با مشارکت دستگاهها در جلسه آتی شورای فرهنگ عمومی استان هرمزگان.

 

۲۴ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۵۱
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |