اخبار

نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی برگزار شد

نشست شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی برگزار شد
ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با حضور دکتر جواد قناعت استاندار خراسان جنوبی، علی فرخنده؛ مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مدیران استانی در سالن اجتماعات استانداری خراسان جنوبی برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی، در این جلسه، علی فرخنده گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه فرهنگ عمومی ارائه کرد و از برگزاری نشست‌های اندیشه‌ورز بین جلسات شورای فرهنگ عمومی با توصیه نماینده معزز ولی فقیه در استان خبر داد.
وی افزود: در این نشست‌ها، مصوباتی با هماهنگی آیت‌الله عبادی در زمینه‌های مختلف فرهنگی مانند زیست عفیفانه، موزه محله‌های دفاع مقدس، روز فرهنگ استان، پیوست فرهنگی پارک‌ها و تفرجگاه‌های فرهنگی و تبلیغات محیطی مورد بحث و بررسی قرار گرفته‌اند.
دبیر شورای فرهنگ عمومی استان همچنین از توجه شورای فرهنگ عمومی خراسان جنوبی به دو موضوع مهم پاسداشت زبان فارسی و تقویت هویت ایرانی اسلامی خبر داد و گفت: با هماهنگی شهرداری‌های استان، تابلوهای تزیینی و تبلیغی با زبان لاتین حذف خواهند شد و جایگزین آنها تابلوهایی با زبان فارسی و محتوای فرهنگی قرار می‌گیرد؛ همچنین برنامه‌هایی به‌منظور ترویج هویت ایرانی اسلامی در جامعه مورد بررسی و اجرا قرار می گیرد.
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی در پایان از همکاری و همفکری مدیران استانی در امر فرهنگ سازی قدردانی کرد و امیدواری خود را از ادامه این همکاری‌ها در آینده ابراز کرد.

لازم به ذکر است راهکارهای تقویت بستر عرضه محصولات عفاف وحجاب در استان بعنوان دستور جلسه مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

۶ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۱۸