اخبار

شورای فرهنگ عمومی؛ قرارگاه توزیع کننده مسئولیت های فرهنگی

شورای فرهنگ عمومی؛ قرارگاه توزیع کننده مسئولیت های فرهنگی
اعضای حاضر در یکصدو سی و پنجمین جلسه شورای فرهنگ عمومی و شورای توسعه قرآنی استان تهران بر نقش این شورا به عنوان، قرارگاه توزیع کننده مسئولیت های مختلف برای دستگاه ها و نهادهای فرهنگی تاکید کردند و خواستار بهره گیری از همه ظرفیت این شورا به عنوان عالی ترین و مهمترین شورای سطح استان در مسائل فرهنگی، هنری و رسانه ای شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ شورای فرهنگ عمومی استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران و اعضای شورای فرهنگ عمومی استان تهران در 11 دی 1402 در استانداری تهران برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران با یادآوری این مسئله که ارزش های انسانی، اخلاقی و اسلامی در دنیای امروز مورد تهاجم جدی قرار گرفته است، بیان کرد: دشمنان و بدخواهان نظام اسلامی، ابزارهای فراوان و متعددی را جهت تعدی به حوزه های فرهنگی در اختیار دارند و فضای مجازی یکی از مهمترین ابزارهایی محسوب می شود که دشمن از آن به منظور تحت تاثیر قرار دادن جوانان و نفوذ فرهنگی بهره می برد و نقش تخریبی فضای مجازی قابل انکار نیست.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، مسئله حجاب و عفاف را یک جنگ ترکیبی برنامه ریزی شده توسط دشمن خواند و ادامه داد: بدخواهان نظام اسلامی از همه ظرفیت و توان در این ارتباط استفاده می کنند اما دنیای اسلام و به خصوص ایران اسلامی به مدد مجهز بودن به مبانی دینی، اعتقادی و ارزش های متعالی که وجود دارد تا حدود زیادی از این آسیب ها در امان است.

عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران نیز مسئله جهاد تبیین و آگاهی بخشی به جوانان را در ارتباط با برخی هنجارشکنی ها، موثر دانست و یادآور شد: در ارتباط با موضوع حجاب و عفاف در وزارت کشور جلسات متعدد و منظمی با حضور وزیر کشور برگزار می شود. مسئله حجاب و عفاف، موضوعی پیچیده، غامض و مصداق کاملی از جنگ ترکیبی توسط دشمنان این مرزوبوم به شمار می رود که زوایای ناشناخته و مبهم بسیاری دارد و در این خصوص دشمن برنامه ریزی دقیق و حساب شده ای را جهت ضربه زدن به بنیان و نهاد خانواده و باورهای دینی و اعتقادی جوانان ترتیب داده است که می بایست با همکاری همه نهادهای مسئول در حوزه فرهنگی به رویارویی با این تهاجم برویم.

وی در پایان سخنانش با اشاره به در پیش بودن انتخابات، حضور گسترده مردم در این انتخابات را تعیین کننده و ضروری خواند.

علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن گرامیداشت ایام دهه بصیرت و یوم الله نهم دی و سالروز ولادت حضرت فاطمه(س) و شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی خاطرنشان ساخت: با توجه به این موضوع که شورای فرهنگ عمومی از دستگاه ها و نهادهای مختلفی تشکیل شده است، می بایست که این دستگاه ها هریک با بازخوانی و بازیابی رسالت و مسئولیتی که بر عهده این شورا و اعضای آنها قرار گرفته است به چرایی و ماهیت اصلی این شورا آگاه شوند تا با آگاهی از مسئولیت خطیر خود در مسیر تحقق اهداف و آرمان های آن گام بردارند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان تهران شناسایی و ارزیابی معضلات فرهنگی، مسئله بازبینی موضوعات و مسائل اجتماعی را از وظایف این شورا برشمرد و اظهار داشت: استاندار در شورا به عنوان ابلاغ کننده و بازوی اجرایی و پیگیری کننده محسوب می شود.

وی در پایان شورای فرهنگ عمومی را در قالب یک قرارگاه توزیع کننده، مسئولیت های مختلف برای دستگاه ها و نهادهای فرهنگی دانست و افزود: شورای فرهنگ عمومی عالی ترین و مهمترین شورای سطح استان در مسائل فرهنگی هنری رسانه ای محسوب می شود و مسئله شورا تعریف سنت های حسنه در استان است.

۱۳ دی ۱۴۰۲ ۰۹:۲۷
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |