اخبار

برگزاری دوازدهمین نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران

برگزاری دوازدهمین نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران
دوازدهمین نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران با حضور اعضای این شورا در آستان مقدس حرم حضرت جعفر بن موسی(ع) برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران؛ دوازدهمین نشست منطقه ای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران، عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران، علی فروزانفر مدیر کل و ائمه جمعه و فرمانداران شهرستان های استان تهران در آستان مقدس حرم حضرت جعفر بن موسی(ع) برگزار شد.

این جلسه با قرائت آیاتی از کلام الله مجید آغاز شد و سپس علی فروزانفر مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ضمن تبیین اهداف شورای منطقه ای شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران به حاضران در جلسه خیر مقدم گفت و بیان کرد: شورای فرهنگ عمومی یکی از ارکان کلیدی در سیاستگذاری فرهنگی کشور به شمار می رود، بنابراین اجرای مصوبات این شورا از اهمیت بسزایی برخوردار است و تعامل و همدلی همه نهادهای متولی فرهنگ در اجرای این مصوبات و در نهایت تحقق اهداف فرهنگی نظام اسلامی، ضرورت دارد.

حجت الاسلام والمسلمین محمدحسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران، شورای فرهنگ عمومی شهرستان‌های استان تهران را قرارگاهی مهم در ارائه خدمات فرهنگی و اجتماعی توصیف کرد که می تواند بستری مناسب را جهت تبیین نقش فرهنگ عمومی فراهم آورد و اظهار داشت: فرهنگ با افزایش کارآمدی نظام، ارتقای رضایتمندی مردم و بسط عدالت گره خورده است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان تهران با تأکید بر لزوم تعامل نهادها و ارگان های متولی امور فرهنگی در شهرستان ها، اظهار داشت: شورای فرهنگ عمومی با مسئولیت ائمه جمعه و فرمانداران و سایر مسئولان شهر، شهرستان و استان، نقش مهم و تعیین کننده‌ای در ارتقاء تعامل، هماهنگی و ارتباط بین مسئولان یک بخش و شهر و شهرستان و استان با یکدیگر در حوزه مسائل فرهنگی بر عهده دارد.

وی در ادامه فرصتی را که شورای فرهنگ عمومی در اختیار دارد با اهمیت خواند و یادآور شد: همه مسئولان و متولیان فرهنگی باید در حوزه‌های مختلف از این فرصت بهره گیرند و از این ظرفیت مهم و سرمایه بزرگ، در رفع مشکلات فرهنگی جامعه بهره ببرند.

عباس جوهری معاون سیاسی اجتماعی استانداری تهران ضمن تسلیت ایام فاطمی، این ایام را بهترین فرصت جهت ترویج فرهنگ فاطمی دانست و خاطرنشان کرد: شناخت و واکاوی سیره حضرت فاطمه زهرا(س) زیربنایی بسیار قوی و الگویی فاخر جهت ارتقای فرهنگ عمومی محسوب می شود. بنابراین پرداختن به وجوه مختلف سیره صدیقه کبری(س) در سیاستگذاری این شورا از اهمیت بسیار برخوردار است و پایه بسیاری از کارها و امور فرهنگی است.

وی انتخابات اسفند سال جاری را یکی از حساس ترین برهه های انقلاب خواند و از انتخابات به عنوان لیله القدر و آبروی نظام نام برد و خواستار توجه، نهادهای متولی فرهنگ عمومی در افزایش مشارکت مردم در انتخابات شد.

گفتنی است که در این جلسه فرمانداران و ائمه جمعه شهرستان های پیشوا، ورامین، قرچک و پاکدشت به بیان دغدغه ها و چالش های مرتبط با منطقه تحت مسئولیت خود پرداختند و ضمن اشاره به محدودیت های موجود، راهکارها و پیشنهادات خود را ارائه کردند.

۱۳ دی ۱۴۰۲ ۰۸:۵۱
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی استان تهران |