اخبار

با حضور وبیناری نماینده ولی فقیه در استان سمنان

اقدامات و عملکرد شورای استان سمنان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه شد

اقدامات و عملکرد شورای استان سمنان به شورای فرهنگ عمومی کشور ارائه شد
نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان و رییس شورای فرهنگ عمومی این استان بامداد سه شنبه با حضور وبیناری در شورای فرهنگ عمومی کشور، گزارشی از فعالیت ها و اقدامات این شورا ارائه و بر لزوم داشتن ضمانت اجرایی مصوبات شورای فرهنگ عمومی تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان،حجت الاسلام والمسلمین مرتضی مطیعی در این نشست که با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد با تبیین دست آوردها و اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان سمنان همچنین اولویت ها و چالش های فرهنگی این استان را بیان کرد.

وی، تحکیم، تعالی و ایمن سازی نهاد خانواده، مسایل مرتبط با جمعیت سرمایه اجتماعی و ابعاد و تبعات آن، بحران آب و بی تفاوتی اجتماعی به تهدید خشکسالی ، گسل فکری، فرهنگی، سنت، مدرنیته و شکاف بین نسلی را از مهمترین اولویت ها و چالش های استان سمنان برشمرد.

مطیعی، در بیان اقدامات شورای فرهنگ عمومی استان سمنان نیز اظهار داشت: تدوین و عملیاتی کردن 18 راهبرد ذیل شورای فرهنگ عمومی، برگزاری جلسات کارگروه علمی و مشورتی، تدوین سند توسعه قرآنی، نکوداشت مفاخر، جهاد تبیین با موضوع دانش آموزی، توسعه کتابخوانی و کسب عنوان پایتخت کتاب و سمنان شهر خلاق سفال و سرامیک از جمله این اقدامات است.

امام جمعه سمنان همچنین از برگزاری 48 نشست شورای فرهنگ عمومی در سمنان و سایر شهرستانهای استان با 121 دستور جلسه و 172 مصوبه خبر داد و افزود: گروههای علمی و مشورتی و کمیته های تخصصی شورای فرهنگ عمومی در استان و شهرستانهای تابعه نیز امسال 26 نشست همراه با 61 مورد مصوبه بوده است.

رییس شورای فرهنگ عمومی استان سمنان در گزارش خود از عملکرد این شورا به شورای فرهنگ عمومی کشور خواستار اخذ الزام از شورا برای اقدامات فرهنگی، حمایت از کانون های فرهنگی هنری مساجد، اختصاص بودجه به شورای فرهنگ عمومی، حمایت از پوشاک عفیفانه، ادغام قرارگاه شهید آوینی با شورای فرهنگ عمومی، لحاظ کردن وسعت و پراکندگی در شاخص های بودجه در کنار جمعیت، توجه به جهاد تبیین و ساماندهی فضای مجاری را از انتظارات شورای فرهنگ عمومی استان سمنان برشمرد.

 

۱۲ دی ۱۴۰۲ ۱۲:۰۲
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |