اخبار

ضرورت تامین زیرساخت های فرهنگی، ورزشی در جنوب کرمان

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت های ورزشی و فرهنگی جنوب کرمان، تصریح کرد: ایجاد فرهنگسراها و تامین زیرساخت های ورزشی باعث کاهش میزان معضلات فرهنگی و اجتماعی می شود.

حجت الاسلام والمسلمین میثم تارم در نشست شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان که با حضور ائمه جمعه، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان و اعضای این شورا در دفتر امام جمعه جیرفت برگزار شد، اظهارداشت: این نشست ها که همراه با هم اندیشی و تبادل نظر است، تاثیر بسزایی بر فرهنگ عمومی جنوب کرمان خواهد داشت.

وی تصریح کرد: تشکیل کارگروهی ۱۱ نفره از نخبگان جنوب کرمان امری ضروری برای احصای اولویت های فرهنگی جنوب کرمان است تا از این طریق بتوان با ارائه راهکار و تامین اعتبارات، معضلات حوزه فرهنگی جنوب کرمان را رفع کرد.

حجت الاسلام والمسلمین تارم قانون گریزی و عدم تمکین به قانون را منشأ بسیاری از جرائم عنوان کرد و افزود: فرهنگ سازی قانونمندی را باید از مدارس شروع کنیم تا شاهد کاهش این معضلات در سطح جامعه باشیم.

وی افتخار به سلاح را یکی دیگر از معضلات برشمرد و عنوان کرد: رفع این معضل هم نیاز به فرهنگ‌سازی دارد و باید برای آن چاره اندیشی شود.

امام جمعه جیرفت با اشاره به ضرورت تامین زیرساخت های ورزشی و فرهنگی جنوب کرمان، تصریح کرد: ایجاد فرهنگسراها و تامین زیرساخت های ورزشی باعث کاهش  میزان معضلات فرهنگی و اجتماعی می شود.

وی تقویت اعتقادات مذهبی در جامعه را امری ضروری خواند و گفت: فعال کردن مساجد و استفاده از ظرفیت مبلغین، راهکاری برای تحقق این مهم است و هر چه اعتقادات مذهبی قوی تر شود قطعا شاهد کاهش آسیب های اجتماعی خواهیم بود.

حجت الاسلام والمسلمین تارم با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی، ابراز کرد: توسعه کتابخانه ها و راه اندازی کتابخانه های دیجیتال یکی از نیازهای ضروری منطقه است.

رییس شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان با بیان اینکه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان پیگیر استقلال نهاد کتابخانه های عمومی در جنوب کرمان است، خاطرنشان کرد: استقلال این اداره کل کمک شایانی به توسعه کتابخانه ها و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی خواهد کرد.

وی با بیان اینکه جنوب کرمان قطب کشاورزی کشور است، تصریح کرد: با توجه به ظرفیت کشاورزی منطقه و تنوع محصولات کشاورزی ایجاد صنایع تبدیلی در جنوب کرمان از ضروریات است که کمک بسزایی به رونق اقتصادی منطقه و ایجاد اشتغال می کند.

حجت الاسلام والمسلمین تارم با اشاره به ضرورت ایجاد فروشگاه های عرضه پوشاک عفاف و حجاب در جنوب کرمان، عنوان کرد: می طلبد فروشگاه های برای عرضه لباس های اسلامی را اندازی شود.

۵ دی ۱۴۰۲ ۱۴:۲۰
دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی جنوب کرمان |