اخبار

برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر کلاته رودبار دامغان

برگزاری اولین نشست شورای فرهنگ عمومی در شهر کلاته رودبار دامغان
اولین نشست شورای فرهنگ عمومی و سومین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهر کلاته رودبار با حضور امام جمعه برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان دامغان در نشست شورای فرهنگ عمومی شهر کلاته رودبار دامغان گفت: موضوع عدالت فرهنگی یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های این اداره در توسعه فعالیت های فرهنگی هنری در شهرستان دامغان است.
ابراهیم پورتقی، با توجه به آداب و رسوم این منطقه، گویش و زبان را اصلی ترین عنصر دانست و افزود: اقدامات فرهنگی باید با  توجه به پیشینه شهر و تمرکز بر ویژگی های منطفه شکل گیرد.
دبیر انجمن کتابخانه عمومی شهر کلاته رودبار با اشاره به اینکه اطلاع‌رسانی و مطبوعات در ترویج فرهنگ بسیار موثر است گفت: اکثریت مردم جامعه امروز به نحوی‌ با روزنامه‌ها و مجلات سر و کار دارند و در آینده نقش روزنامه‌ها و مجلات بیشتر خواهد شدتر خواهد شد و می‌توانیم با برنامه‌ریزی درست، منسجم و هدفدار از رسانه‌های جمعی‌ برای آموزش مخاطبان خود استفاده نمائیم.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی دامغان تصریح کرد: ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی می‌تواند در قالب شعر، داستان، طراحی، نقاشی و سایر اشکال دیگر باشد. گاهی اوقات نوشته‌ای که در قالب یک داستان کوتاه ارائه شود می‌تواند، نقش عجیب و فوق‌العاده‌ای را در مخاطب خود ایجاد کند.
رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر کلاته رودبار نیز در این نشست با تاکید بر اهمیت فرهنگ مطالعه گفت: یکی از راهکارهایی  که می‌توانیم در زمینه ترویج فرهنگ کتابخوانی کمک بگیریم، برگزاری مسابقات سراسری کتابخوانی است و کلمه "مسابقه" به دلیل اثرات مثبت روانی که در افراد ایجاد می کند، سبب می‌شود که مخاطبان مسابقات با دقت و موشکافی‌ بیشتری‌ به مساله توجه نمایند.
امام جمعه شهر کلاته رودبار، گسترش فرهنگ مطالعه را لازمه رشد و تعالی جامعه دانست و با اشاره به اهمیت جایگاه انجمن کتابخانه‌ها در تبلیغ این فرهنگ والا، افزود: ایجاد باشگاه‌های کتابخوانی، معرفی کتاب، دوره‌های روش مطالعه، تسهیل دسترسی به کتاب، برنامه ریزی برای استفاده از ظرفیت‌های موجود برای کتابخوانی مانند حسینیه‌ها می‌تواند از کارهای مهم انجمن کتابخانه‌ها باشد.

۳۰ آذر ۱۴۰۲ ۰۹:۰۳
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |