اخبار

هشتـمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان

هشتـمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان
هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی سرایان در محل دفتر امام جمعه آیسک برگزار شد
به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سرایان ، هشتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان در روز سه شنبه  14 آذر ماه  با حضور اعضای شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان و با دستور جلسه بررسی راه های ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در شهرستان و پیگیری مصوبات جلسات گذشته شورای فرهنگ عمومی در سال 1402در محل دفتر امام جمعه بخش آیسک  برگزار شد .

در ابتدای جلسه وحید فنودی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیرشورای فرهنگ عمومی سرایان ،ضمن عرض خیرمقدم  با اشاره به دستور کار جلسه ، ترویج سبک زندگی اسلامی و ایرانی در زمینه های  مختلف از جمله مهارت های زندگی، پوشش، تغذیه، مصارف فرهنگی، معماری و فضای شهری، نام گذاری ها و .. از اولویت ها و سیاست های شورای فرهنگ عمومی عنوان نمود . وی در ادامه از اعضا درخواست کرد ضعف های فرهنگی در سبک زندگی کنونی در شهرستان شناسایی و با ارائه پیشنهادات و همفکری راهکارهایی در جهت بهبود سبک زندگی ایرانی اسلامی داده شود.

در ادامه  مرتضایی نیا امام جمعه وریاست شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان ضمن قدردانی از حضور اعضا  ، سبک زندگی اسلامی ایرانی بر اساس آموزه های اسلام در بستر غنی فرهنگ ایرانی در  عرصه های زندگی مردم را  مهمترین راهکار جهت پیشگیری از آسیب های اجتماعی دانست . وی  از تشییع شهدای گمنام در شهرستان سرایان همزمان با ایام فاطمیه بعنوان یک فرصت و رویداد فرهنگی یاد کرد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهر سرایان  در ادامه با تاکید بر هویت ایرانی اسلامی با نقد طراحی تابلوی ورودی شهر با زبان خارجی به شهرداری‌ها تاکید نمود تا در جلسه بعدی شورای فرهنگ عمومی با هدف پاسداشت زبان فارسی  این رویه اصلاح و نگارش فارسی فوق نگارش خارجی قرار بگیرد.

فرماندار سرایان در هشتمین جلسه فرهنگ عمومی شهرستان سرایان با تاکید بر فراهم نمودن فضای آرام و بانشاط در حوزه انتخابات گفت: دشمن بدنبال تخریب و کاهش مشارکت مردم در انتخابات است، تشویق مردم در حضور پای صندوق رای و مشارکت حداکثری باید مورد توجه جدی همه دستگاههای فرهنگی قرار گیرد.وی در ادامه  افزود: فعالیت های متنوع فرهنگی و هنری  با رویکرد تبیینی و فراهم کردن نشاط و امید ،زمینه ی افزایش مشارکت  مردم در انتخابات را  فراهم میکند.  در این جلسه مصوباتی توسط اعضا به تصویب رسید.
۱۵ آذر ۱۴۰۲ ۱۳:۴۰