اخبار

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود

برگزاری جلسه شورای فرهنگ عمومی شاهرود
رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود با اشاره به تهیه پیش‌نویس نقشه مهندسی فرهنگی این شهرستان گفت: اجرای برنامه‌های فرهنگی بر اساس نقشه راه تاثیر بیشتری در جامعه دارد.

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان، حجت الاسلام عباس امینی در نشست شورای فرهنگ عمومی شاهرود افزود: برنامه‌های فرهنگی بسیار خوبی در هر دستگاه اجرایی و نهادهای این شهرستان در مناسبت‌های ملی و مذهبی اجرا می‌شود که باید براساس نقشه راه فرهنگی تعیین شده به صورت هماهنگ، منسجم و تعامل درون و برون سازمانی محقق شود.

وی با بیان اینکه تصویب و نظارت بر اجرای این نقشه راه با شورای فرهنگ عمومی است، اظهار داشت: تدوین این نقشه فرهنگی با چشم اندازی پنج تا ۱۰ ساله در دستور کار این شورا قرار دارد.

امام جمعه شاهرود از اقدام‌های مدیریت شهری در تهیه پیش نویس نقشه فرهنگی این شهرستان قدردانی کرد و گفت: با تشکیل کارگروه‌ها در شورای فرهنگ عمومی نواقص براساس شرایط روز شهرستان برطرف شود.

امینی با بیان اینکه باید از ظرفیت مردم، نهادها و سمن‌ها در اجرای نقشه فرهنگی استفاده شود، تاکید کرد: مردم در اجرای بیشتر برنامه‌های فرهنگی و مذهبی از جمله در ماه های محرم و صفر نسبت به حاکمیت پیشتاز هستند.

وی به مناسبت‌های ۱۶ و ۲۷ آذر روز دانشجو و روز وحدت حوزه و دانشگاه اشاره کرد و افزود: برنامه‌های فرهنگی مناسبی در دانشگاه‌های شاهرود برای این دو روز تدارک دیده شده است.

امینی با اشاره به ایام فاطمیه گفت: آثار فرهنگی بسیار خوبی به واسطه فرهنگ عزاداری در جامعه ایجاد شده است.

وی به بیانات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه بخشی از مشکلات کشور در فاطمیه‌ها برطرف می‌شود، اشاره کرد و افزود: در دوران پس از کرونا تاکنون آیین‌های مذهبی بسیار خوبی در شهر و روستاهای شهرستان برگزار شد که تاثیر آن در جامعه مشهود است.

رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان شاهرود تصریح کرد: در برگزاری آیین‌های عزاداری ایام فاطمیه‌ (س) نباید مردم را به زحمت انداخت و وصل کردن دو دهه به هم شایسته نیست، چرا که مردم در برگزاری آیین‌های شاد از جمله عروسی جوانان در محدودیت قرار می‌گیرند.

امام جمعه شاهرود با بیان اینکه روز ۱۶ آذر آیین استقبال از پنج شهید گمنام استان با محوریت شاهرود برگزار می‌شود، گفت: پیکر یک شهید گمنام روز ۲۱ آذر در روستای شهیدپرور میقان خاکسپاری می‌شود.

۱۲ آذر ۱۴۰۲ ۱۱:۱۲
روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی استان سمنان |