اخبار

استقبال بیش از 300 طراح و تولید کننده مد و لباس از کارگاه آموزشی دوازدهمین جشنواره فجر در جنوب کرمان

استقبال بیش از 300 طراح و تولید کننده مد و لباس از کارگاه آموزشی دوازدهمین جشنواره فجر در جنوب کرمان
مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان گفت: بیش از 300 طراح و تولید کننده حوزه مد و لباس از دوره تکمیلی کارگاه آموزشی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر جنوب کرمان استقبال کردند
.
به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی کشور ، حجت الاسلام والمسلمین سید احمد حسینی در حاشیه برگزاری این کارگاه با اشاره به استقبال گسترده طراحان و تولید کنندگان حوزه مد و لباس در این رویداد، اظهارداشت: دوره تکمیلی کارگاه آموزشی دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور بی نظیر و استقبال گسترده  طراحان و تولید کنندگان حوزه مد و لباس در جیرفت برگزار شد.
حسینی با بیان اینکه دوره مقدماتی کارگاه آموزشی مد و لباس جنوب کرمان به عنوان پیش رویداد دوازدهمین جشنواره مد و لباس فجر با حضور بیش از 300 طراح و تولید کننده در حوزه مد و لباس در جیرفت برگزار شد، گفت: هنرمندان جنوب کرمان در همه حوزه در کشور خوش درخشیدند و قطعا در حوزه مد و لباس نیز شاهد درخشش انها هستیم.
وی با بیان اینکه دوازدهمین جشنواره بین المللی فجر بر اساس ریل‌گذاری جدید کارگروه ساماندهی مد و لباس کشور برگزار می شود، گفت: این کارگاه ها نیز به عنوان پیش رویداد دوازدهمین جشنواره فجر برگزار شدند که مقدمه ای برای آماده سازی هنرمندان جهت شرکت در این رویداد بزرگ باشند.
حسینی برگزاری جشنواره های فرهنگی و هنری را سرآغازی برای شناخت و شکوفایی استعدادهای هنری دانست و گفت: همچنین این رویدادهای مهم  فضایی برای ارائه آثار و بروز استعداد های هنرمندان و فرصتی برای تعامل میان فعالان این حوزه  با تمامی قومیت ها خواهد بود.
وی هدف از جشنواره مد و لباس را معرفی ظرفیت هنر طراحان لباس و خالقان آثار دانست و گفت: این رویداد به دنبال کشف استعدادهای نوظهور و شناسایی طراحان نوپا، کمک به ارتقای سطح حوزه طراحی مد و لباس و ایجاد فضای رقابتی سالم است که می‌توان این مهم  را به عرصه‌ای برای تمرکز بر فرهنگ پوشش عفیفانه و نیز گسترش میدان خلاقیت برای نیل به طراحی مد و لباس بر اساس هویت ایرانی اسلامی تبدیل کرد.
حسینی با بیان اینکه هنر در فرهنگ های دینی و سنتی همواره مفاهیم باطنی خود را در قالب نماد ارائه کرده است، گفت: این مهم با تمرکز بر اشاعه فرهنگ پوشش عفیفانه و به کارگیری نمادها و مؤلفه های هویت ایرانی اسلامی برگزار می‌ شود.
۵ آذر ۱۴۰۲ ۰۸:۵۳
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |