اخبار

برگزاری پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در میناب

برگزاری پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی در میناب
پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب با دستور کار تربیت کنشگران دانشجوی انقلابی و بررسی طرح چهل مسجد و چهل منبردر شهرستان میناب برگزار شد.

 به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان، پنجاهمین جلسه شورای فرهنگ عمومی با موضوع پیگیری و گزارش مصوبات جلسه قبل تربیت کنشگران دانشجوی انقلابی و بررسی طرح چهل مسجد و چهل منبر به ریاست حجت الاسلام والمسلمین   ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب، حجت الاسلام والمسلمین تقوی نماینده ولی فقیه دردانشگاه های استان ،سلحشور معاون استاندار و فرماندار ویژه و نائب رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب و حضور سایراعضا در سالن اجتماعات فرمانداری برگزار گردید.

در ابتدای جلسه حجت الاسلام والمسلمین محسن ابراهیمی امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان ضمن تبریک هفته کتاب و کتابخوانی با تاکید نسبت به سیاست های کلی در شورای فرهنگ عمومی تسهیل گری و مانع زدایی در حوزه تحقق فرهنگ عمومی دانست و با اشاره به رهنمودهای مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در مورد فرهنگ کتاب وکتابخوانی گفت: راهبرد مهم در برنامه ریزی فرهنگی، رواج کتابخوانی و مطالعه در جامعه است که برای رسیدن به این اهداف باید آن بسترسازی لازم در جامعه ایجاد شود و همچنین طرح های صحیح و منطقی و راهکارهای عملی در دستور کار قرار نهادهای فرهنگی قرارگیرد.

 وی بیان نمود: تربیت دانشجویان انقلابی از اهداف اصلی نهاد رهبری در دانشگاه است.

رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان میناب گفت: همانطوری که شهرستان میناب دارای دانشجویان مومن و انقلابی می باشد طرح فرهنگی (حامیم) که از سوی کارگروه تخصصی دفتر نمایندگی ولی فقیه دردانشگاه های استان برگزارمی شود ضرورت و اهمیت دارد این طرح در دانشگاه های شهرستان با تعامل و همکاری دستگاههای اجرای و نهادهای فرهنگی اجرا شود.

در ادامه مصطفی کریمی زاده بعنوان دبیر شورای فرهنگ عمومی ضمن تبریک فرارسیدن سی و یکمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی به کتابداران و دوستداران کتاب گفت: اهمیت دادن به مساله کتاب، کتابخوانی و ترویج فرهنگ مطالعه یکی از راه های مهم توسعه فرهنگی در جامعه است.

وی افزود: گسترش فرهنگ کتابخوانی بین اقشار مختلف جامعه امری ضروری است و باید نهادهای فرهنگی برای توسعه آن در شهرستان تمام تلاش خود را بکار بگیرند.

در پایان جلسه اعضا حاضر در جلسه به نظرات و پیشنهادات که در مورد دستور جلسه ارائه نمودند.

۲۷ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۱۹
روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان |