اخبار

آرایه های لباس در سیستان وبلوچستان مسحور کننده است

آرایه های لباس در سیستان وبلوچستان مسحور کننده است
دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور ،آرایه ها یلباس در سیستان و بلوچستان را مسحور کننده خواند

به گزارش روابط عمومی شورای فرهنگ عمومی، سید مجید امامی در بازدید از یکی از کارگاه های تولید پوشاک در زاهدان گفت: آرایه های پارچه ولباس در سیستان وبلوچستان مسحور کننده است وچشم هر بیننده ای به ویژه هنردوستان وبانوانی که به دنبال زیبا تر شدن پوشاک اجتماعی هستند را به خودش جلب می کند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور افزود: یکی از کارهای بزرگی که باید انجام داد ،شرکت های تعاونی ،شرکت خلاق وموسساتی که در زمینه پوشاک سنتی سیستان وبلوچستان فعال می باشند باید ارتقا داد تا به لحاظ هنری بتوانند معاصر سازی انجام بدهند.

وی با اشاره به اینکه برای نخستین بار سوزندوزی بر روی لباس مردان را توسط بانوان در سیستان وبلوچستان را دیده است،خاطر نشان کرد: چقدر خوب است مردان ایرانی از این سلیقه خوب ایده گرفته وبر روی لباس آنان این کار اجرا شود.

دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور بیان کرد: سکوی نمایش ما باید در شهرهای بزرگ وتهران به صورت نمایشگاه موفق به رقابتی برای ارائه آثار شرکت ها ،گروه های طراحی وعرضه تبلیغات رشد کند تا بتوانیم ، هنر سوزندوزی مردم سیستان وبلوچستان که یک ظرفیت ملی در این راستا هست را به همگان معرفی کنیم.

گفتنی است سید مجید امامی دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور صبح دیروز وارد استان سیستان وبلوچستان شده است

۲۵ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۳۸
روابط‌عمومی و اطلاع رسانی شورای فرهنگ عمومی کشور |