اخبار

پیشنهاد ثبت ۳ رویداد سیستان و بلوچستان در تقویم ملی کشور داده شد

پیشنهاد ثبت ۳ رویداد سیستان و بلوچستان در تقویم ملی کشور داده شد
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان از پیشنهاد ثبت سه رویداد ملی دیگر این استان در تقویم ملی کشور خبر داد که یکی از آنان ۲۸ آذر روز تبعید رهبر معظم انقلاب تحت عنوان میار ولایت است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل فرهنگ وارشاداسلامی سیستان وبلوچستان ،علی سرگزی در جلسه شورای فرهنگ عمومی سیستان و بلوچستان که با حضور دبیر شورای فرهنگ عمومی کشور، نماینده ولی فقیه در استان، معاون سیاسی و اجتماعی استانداری و سایر مدیران دستگاه ها و سازمان های اجرایی برگزار شد، بیان کرد: سال گذشته هشت جلسه شورای فرهنگ عمومی در استان با ۴۴ مصوبه و از ابتدای سال تاکنون نیز ۶ جلسه با ۳۱ مصوبه برگزار شده است.

وی افزود: در این زمینه سال گذشته ۴۸ جلسه در شهرستان‌ها با ۲۳۶ مصوبه و امسال نیز ۵۱ جلسه با ۲۷۶ جلسه تشکیل شده است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تدوین برش استانی نقشه مهندسی فرهنگی در قالب ۹۷ برنامه و فعالیت استانی، فراخوان انتخاب خادمان فعالان نمونه فرهنگ اسلامی، برگزاری ۲ جشنواره زیست بوم و برگزاری نخستین کارگاه پیوست فرهنگی با حضور مدیران از اهم اقدامات انجام شده در این مدت بوده است.

وی اظهار کرد: اقدامات انجام شده در جلسه شورای فرهنگ عمومی منتج به این شد تا ۲۵ محرم به عنوان روز پاسداشت نخستین قیام مردم سیستان در تقویم ملی ثبت شود.

سرگزی گفت: در این زمینه پیشنهاد سه پیشنهاد دیگر در دستور کار قرار دارد که ثبت ۱۴ ربیع‌الاول به عنوان روز سیستان و بلوچستان، روز ملی خرما و ۲۸ آذر روز تبعید رهبر معظم انقلاب به عنوان روز ایرانشهر تحت عنوان میار ولایت از جمله پیشنهادهای ثبت در تقویم ملی کشور است.

۲۴ آبان ۱۴۰۲ ۱۳:۲۴